kurdland
روستاى سولاکان دردامنه كوه 2835متري عبدالرزاق باآب وهوايي كوهستاني وطبيعتي زيبا ومردماني ازتبارفرهنگ وادب واكثراتحصيل كرده باحدود120نفردارندگان تحصيلات عالي وحدود13وبلاگ نويس ويك وبسايت رسمي يكي ازنادرترين روستاهاي ادبي وفرهنگي ايران وكردستان ميباشدوحدودات روستاازگنجيه زيويه تانزديكيهاي غاركرفتوكه هردوضلع اين روستاوغارهاي زيرزمينان درامتداداين اضلاع وآثارباقيمانده ازقلعه هاي باستاني ازوجودتمدني عظيم حکايت دارد

ایران در رسانه های محوری شیطان بزرگ voa&bbcنسبتاروزآرامی را سپری کرد و دورسانه  صرفا به اخبار ی مانندحرام بودن مصافحه رئیس جمهور ایران با مادر چاوزاشاره نمودندالبته دخالت های انان درخصوص مسائل داخلی ایران همچنان پابرماندو اخباری حول انتخابات ایران ومسائل حقوق بشر و امثالهم زنده نگه داشته شد و برروی زخم ارزش ریال نمک پاشی گردیدریالی که شیطنت های آمریکا در بی ارزش شدن آن بی تاثیر نبوده است چرا که مسائلی مانند تحریم وفشار به کشور دیگر دررابطه با بازپرداخت پول نفت منجربه زیانهایی است که مستقیمابرروی ریال ایران تاثیر میگذارد- این دو رسانه همچنان موضوع سوریه را زنده نگه داشته و طی خبری اعلام کردند:


کرسی سوریه در اتحادیه عرب به مخالفان بشار اسد واگذار می‌شود
در این دو رسانه مشاهده میشود که اختلافات میان حامد کرزی و غرب بروز کرده است زیرا حامد کرزی مدعی است  :
 اخیرا آگاه شده که مقام های آمریکایی و رهبران طالبان در کشور های اروپایی و کشورهای حوزه خلیج فارس در حال مذاکره هستند. آقای کرزی با اشاره به حملات روز گذشته گروه طالبان گفت، چنین حملاتی به نفع نیروهای خارجی است.
متقابلا جبهه غرب واکنش نشان داده و چنین پاسخ داده :
فرمانده ناتو در افغانستان و سفارت آمریکا در کابل، اظهارات حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان در مورد جریان داشتن مذاکرات میان گروه طالبان و آمریکا را رد کرده اند. فرمانده عمومی ناتو گفته که این اظهارات 'کاملا اشتباه' است و مایه تعجب او شده است.
بنظرمیرسدحامد کرزی واقعیت راگفته باشد و امریکایی ها درحال رسیدن به تفاهم با طالبان هستند زیرا سابقه نشان میدهد که آمریکایی ها برای رسیدن به هدف هیچ خط قرمزی ندارندو از هرابزاری استفاده میکنند مضاف برآن بازارداغ گدایی قدرت از آمریکایی نیز برصحت این خبر می افزاید.



           
25 اسفند 1391برچسب:, :: 22:18
raza rashid"رضاسيدرشيد"

عربستان دو فعال سياسي را به ۱۰ سال زندان محكوم كرد
يك دادگاه عربستان سعودي روز شنبه دو فعال سياسي و حقوق بشري سرشناس را به دستكم ۱۰ سال زندان محكوم كرد. آنها از جمله به فتنه گري و ارائه اطلاعات نادرست به رسانه هاي خارجي متهم شده اند.


به گزارش رويترز، محمد فهد القحطاني و عبداله حمد، اعضاي موسس انجمن حقوق سياسي و مدني سعودي هستند كه موارد نقض حقوق بشر را مستند مي سازد و خواهان تشكيل حكومت پادشاهي مشروطه و برگزاري انتخابات است.
درعربستان سعودي احزاب سياسي واتحاديه هاي كارگري ممنوع هستند.
اعضاي ارشد خاندان حاكم و روحانيان وهابي اكثر اهرم هاي قدرت را در دست دارند.
رويترز مي گويد محكوميت دو فعال توجه گروه هاي بين المللي حقوق بشر را جلب كرده است، آنها دولت سعودي را به سركوب ناراضيان سياسي متهم مي كنند.
عربستان اين اتهام را رد كرده است و مي گويد ازشكنجه استفاده نمي كند و زنداني سياسي ندارد.

ملاحظه و نظريه

خبرفوق نمونه اخباري است كه بعضا آمريكايي ها در رسانه خود درج ميكنندولي كليت امر حاكي از آنست كه رسانه ها زنجيره اي تحت امرشيطان بزرگ خطر جدي براي وهابيت سعودي ايجادنخواهندكردگرچه براي شيطان بزرگ وهابيت و اخوان المسلمين و شيعه و طالبان يكسان است و از نظر او مسلمان محسوب شده و مسلمان  بمنزله دشمن بالقوه و بيگانه خواهد بود ولي درحال حاضر وهابيت سعودي  ميبايست بركرسي قدرت باقي بمانددرعين حال بالانگه داشتن چماق بالاي سروهابيت نیز جزء لاينفك سياست خارجي شيطان بزرگ است چماقي كه بالاسر وهابيت قرارگرفته چيزي نيست جزء مخالفين او حال اين مخالفين ميتواننداز داخل قصر باشنديا درخيابان ؛آنچه مسلم است حاكمان فعلي وهابيت همانند ديگرشيوخ وابسته به غرب ؛ همواره ميبايست احساس نياز به حمايت شيطان بزرگ داشته باشند چماقي ازنوع درج اخبار فوق سه مزيت براي شيطان بزرگ خواهد داشت اول اينكه وهابيت چماق را بالاسرخوداحساس خواهند كرددوم؛ عوام براين تصور خواهند بود كه آمريكا مدافع واقعي دمكراسي است و اما سوم كه نكته اي بسيار حائز اهميت است اين مطلب ميباشد كه شيطان بزرگ با دفاع از آلترناتيوم حكومت ها به روزي مي انديشد كه ممكن است آنان كرسي قدرت را دردست گيرند.اتفاقي ترديدناپذيراست.

چالش بزرگ شیطان بزرگ آنست که علیرغم شعار دفاع از دمکراسی از اسرائیلی دفاع کند که به جوخه های ترورخود مباهات میکند و یا حمایت خود را معطوف به عیاشان وهابی و شیوخ منطقه نماید که به چیزی جزء سکس و عیاشی نمی اندیشندو اگرتنها یک هفته بازارجهان برروی آنان بسته شود ازگرسنگی خواهند مرد.




           
25 اسفند 1391برچسب:, :: 22:18
raza rashid"رضاسيدرشيد"

رسانه های محوری شیطان بزرگ VOA&BBCهمچنان به انتشار اخبارمنفی برعلیه ایران مشغول بوده وطبق معمول چاشنی این اخبار اهرم فشارموضوع هسته ای است گویا برای آمریکا بسیار مهم است که ایران در این شرایط فشار با 1+5به تفاهم برسد.
در اخبار منفی جدیدی که منتشر شده آمده  :


براساس جدیدترین نظرسنجی موسسه گالوپ که روز پنجشنبه (٧ مارس) منتشر شد، مردم آمریکا از بین کشورهایی که مرتب نام آن ها در اخبار مطرح می شوند، نسبت به ایران نگاهی بسیار منفی دارند.از بین ٢٢ کشوری که نام آن ها در این نظرسنجی گنجانده شده بود، ایران (با ۹ درصد نظر مثبت و مساعد) در بین کشورهای منطقه خاورمیانه در پایین ترین رده قرار داشت و به این ترتیب عراق، افغانستان،  سرزمین های فلسطینی و سوریه وضعیتی بهتر از ایران دارند.
دیدگاه منفی شرکت کنندگان در نظرسنجی نسبت به ایران که ٨۷ درصد ارزیابی شده است، حتی از کره شمالی (٨۴ درصد) و پاکستان (٨١ درصد) نیز بدتر است.
پژوهش ادامه دار گالوپ علت چنین دیدگاهی را با توسعه برنامه اتمی تهران  مرتبط می داند و بر پایه این تصور مردم آمریکا این برنامه تسلیحاتی را تهدیدی برای سیاست خارجی ایالات متحده تلقی می کنند.
آنچه از صغری و کبری دراین خبر مشاهده میشود چیزی جزء رساندن خواننده به موضوع هسته ای ایران .
در واقع آمریکا درصددآنست که همواره ایران را خطرناک جلوه دهدو حل وفصل نشدن اختلافات با 1+5 را متوجه رفتار ایرانی ها قلمدادنماید.
انگار او فراموش کرده که تنهاکشوری است که از بمب اتم استفاده نموده و دوشهر ژاپن را بابمب اتم به خاک و خون کشیدو حتی پس از آن نیز بدان عمل غیر انسانی مباهات و افتخار نمود .
 تاسف از مردم جهان که همانندمردم آمریکا تحت تاثیر رسانه های شیطان بزرگ قرارداشته و آنگونه ارزیابی می کنندکه کاخ سفید میخواهد .
آیا نظرسنجی که در ابتدای این مقال آمده چیزی جزء اراده رسانه های شیطان بزرگ است آیا واقعا ایران در بدترین شرایط قراردارد و حتی از اسرائیل بدتر است بیادداشته باشیم اسرائیل طی نیم قرن لحظه ای بدون جنگ بسرنبرده و آمارترور که توسط دولت اسرائیل ثبت شده رکورددارجهان است در این گزارش هدف می خوانیم :
مردم آمریکا نسبت به اسراییل (۶۶ درصد) نظر مساعدی داشته و محبوبیت اسراییل حتی از مکزیک (۴۷ درصد) و روسیه (۴١ درصد) بیشتر بود، اما مردم آمریکا در مقایسه با اسراییل، نسبت به هند (۶٨ درصد) نظر مساعدتری داشتند.
یکی از بزرگ ترین ظلم های استکبار درحق مردم زمین خوراک غلط و دروغی است که رسانه های او منتشر میسازند در واقع رسانه های شیطان بزرگ تبدیل به ارتشی منظم شده اند که شهرهای را ویران نمی کنند بلکه ابتداراندیشه هارا در اختیار گرفته و سپس نگاههارا به بیراهه میکشندروش کار این رسانه ها چنان حرفه ای که گویا بتوان در خوب کسی نفوذکرد وچیزی به او القاء نمود که برخلاف حقیقت است .



           
25 اسفند 1391برچسب:, :: 22:18
raza rashid"رضاسيدرشيد"

درحالی که خاطره تلخ بمب های اتمی هیروشیماوناگاساکی برزمین سایه افکنده بتازگی آمریکا و کره شمالی یکدیگررا بگونه ای تهدیدنظامی کردند که فحوی کلام آنان تهدیداتمی را بیانگراست .
یادآوری می گردد بمباران اتمی هیروشیما و ناگاساکی دو عملیات اتمی بودند که در زمان جنگ جهانی دوم به دستور هری ترومن، رئیس جمهور وقت آمریکا، علیه امپراتوری ژاپن انجام گرفتند. در این دو عملیات، دو بمب اتمی به فاصله ۳ روز بر روی شهرهای هیروشیما و ناگاساکی انداخته شد که باعث کشتار گسترده شهروندان این دو شهر گردید. حدود ۲۲۰٬۰۰۰ نفر در اثر این دو بمباران اتمی جان باختند که بیشتر آنان را شهروندان غیرنظامی تشکیل می‌دادند. بیش از نیمی از قربانیان بلافاصله هنگام بمباران کشته شدند و بقیه تا پایان سال ۱۹۴۵ بر اثر اثرات مخرب تشعشعات رادیواکتیو جان خود را از دست دادند.
اگر این اقدام آمریکا را ننگ بزرگ آمریکایی ها محسوب نماییم ننگ بدتر آنست که آمریکایی ها  هرگزازاین کرده خود پشیمان نشدندو آنرا لازم وضروری دانستنداین موضع گیری امریکایی را می توان دراظهارات خدمه بمب افکن های آنزمان مشاهده کرد که در این باره اظهار میدارند:«کاربرد سلاح اتمی اقدامی لازم در تاریخ» بوده است.
تاسف بزرگ براین کره خاکی است که کسی دم برنیاورد و این ظلم همچنان بی پاسخ مانده است غافل از آنکه دنیارا صاحبی است مقتدرو تواناکه هیچ ظلم وستمی را بی پاسخ نمی گذاردخداوند در قرآن کریم در این باره میفرماید:
فرعون در سرزمين [مصر] سر برافراشت و مردم آن را طبقه طبقه ساخت طبقه‏ اى از آنان را زبون می‏داشت پسرانشان را سر می‏بريد و زنانشان را [براى بهره‏ كشى] زنده بر جاى میگذاشت كه وى از فسادكاران بود (۴) القصص
[رفتارى] چون رفتار فرعونيان و كسانى كه پيش از آنان بودند كه آيات پروردگارشان را تكذيب كردند پس ما آنان را به [سزاى] گناهانشان هلاك و فرعونيان را غرق كرديم و همه آنان ستمكار بودند سوره: 8 , آیه: 54

آنچه از آیات قران کریم بیان شدچیزی نیست جزء فرجام ظالمانی مانند آمریکا که با زورد وقدرت خود خواهان حکومت برمردم زمین هستند مردمی که صاحبی قدرتمند از آنان محافظ میکند و اوکسی نیست جزء پروردگار هستی .
داستان مردم زمین ادامه داستان دو برادری بنام هابیل و قابیل است که یکی قوانین بازی را رعایت نکردوبردیگری را کشت در این باره میخوانیم :
و داستان دو پسر آدم را به درستى بر ايشان بخوان هنگامى كه [هر يك از آن دو] قرباني پيش داشتند پس از يكى از آن دو پذيرفته شد و از ديگرى پذيرفته نشد [قابيل] گفت‏ حتما تو را خواهم كشت [هابيل] گفت‏ خدا فقط از تقواپيشگان می‏پذيرد (۲۷)
اگر دست‏ خود را به سوى من دراز كنى تا مرا بكشى من دستم را به سوى تو دراز نمى ‏كنم تا تو را بكشم چرا كه من از خداوند پروردگار جهانيان مى ‏ترسم (۲۸)المائدة
آری اگر امروز آمریکا قابیل زمان است و با درهم شکستن قوانین آسمان بوسیله بمب اتم سایرین را تهدیدمیکندهابیلیان به آسمان می نگرندوبراین یقین هستند که صاحب هستی همه چیز رانظاره گراست و سرنوشتی برای ظالمین رقم نخواهدزدجزء سرونوشت فرعون .
تهدیداتمی امروز آمریکافقط متوجه کره شمالی نیست بلکه تمامی کسانی را دربرمیگیردکه حاکمیت ظالمانه آمریکا را برخوردنمی پذیرندآنان باخود میگویند مگر نه اینست که انسان بدنیا می آید که روزی از دنیا برود پس چه بهترکه حسین واراز دنیا برود .
اعتقاد راسخ مسلمانان اینست که برگی از درخت نمی افتدمگر اینکه اراده خدادرکارباشدقران کریم در این باره میفرماید:
 هيچ برگى فرو نمى‏ افتد مگر [اينكه] آن را مى‏ داند و هيچ دانه‏ اى در تاريكيهاى زمين و هيچ تر و خشكى نيست مگر اينكه در كتابى روشن [ثبت] است (۵۹)الانعام
فقط کافی است خداوند اراده به کاری کند و بگوید باش آنگاه خواهد شد
چون به چيزى اراده فرمايد كارش اين بس كه مى‏ گويد باش پس [بى ‏درنگ] موجود مى‏ شود (۸۲)یس
    



           
25 اسفند 1391برچسب:, :: 22:18
raza rashid"رضاسيدرشيد"
زورگویی نوین
سیاست چماق و هویج

علیرغم اینکه سیاست چماق و هویج آمریکا در بسیاری از کشورهای خاورمیانه جواب داده ولی این سیاست در خصوص ایران همچنان بلاجواب مانده است .
چماق و هویج (به انگلیسی: Carrot and stick)‏ در اصطلاح به سیاست ارائه تشویق برای رفتار خوب و ارائه تنبیه برای رفتار بد است. یا به عبارتی به معنی سیاست تهدید و تحبیب به کار می‌رود.
 اصل این استعاره از هویج آویزان بر سر چوب به عنوان انگیزه حیوان برای انجام کار بود.
در مصر امریکایی ها از یکسو با مرسی گفتگوهایی  را انجام داده و بعضا از او حمایت میکنند که این روش همان تشویق و یا سیاست هویج است و ازسوی دیگر توسط عوامل خود جناح های سیاسی مخالف اورا در مقابل او قرارمیدهند و تظاهرات و اعتراضاتی را بوجود میآورد که این روش را همان سیاست چماق گویند.
در خصوص ایران ابزارهایی مانند تحریم و تهدیدنظامی را میتوان سیاست چماق نامگذاری کردوازسوی دیگر تمایل به گفتگوبا ایران و حل و فصل دیپلماسی بهانه هسته ای را میتوان سیاست تشویق یا هویج نامید.


البته آنچه در مورد ایران بچشم میخورد حتی سیاست هویج ویا تشویق صادقانه نیست ومانورهای تشویقی صرفا تبلیغاتی است آمریکا درحالی دست دوستی دراز میکند که در همان حال چماق را بالای سرایران نگه داشته بعنوان مثال : در همان زمانی که صحبت از گفتگومی کرد سنای او درحال بررسی تحریم های بیشتر بود.
آنچه میتوان از این روش استنباط نمود چیزی نیست جزء اینکه آمریکا درصددپنهان کاری زورگویی خود برایران است و با دراز کردن دست دوستی اینطور وانمود میکند که امریکا قصد صلح ودوستی دارد .
مردم ایران از خود می پرسند؛ اگر امریکا قصد دوستی و حل و فصل اختلافات دارد چرا در این برهه از زمان نیروی تازه نفس به افغانستان اعزام  ووزارت خارجه او ایران را تهدیدبه انزوا بیشتر میکند.
بهانه غرب بسرکردگی شیطان بزرگ آنست که ایران با آژانس همکاری مطلوب ندارد و می گوید ایران درحال وقت کشی برای رسیدن به بمب اتم است .چیزی که هرگز ایران در پی آن نیست چرا که شیعه هرگز نمی تواند فتوی استفاده از بمب اتم را از علمای خود دریافت کند مقام رهبر ی ایران نیز براین امر صحه گذارده و بطور علنی هرگونه استفاده از بمب اتم را غیرمجاز دانسته است .



           
25 اسفند 1391برچسب:, :: 22:18
raza rashid"رضاسيدرشيد"

اطاق فتنه برياست شيطان بزرگ آخرين وضعيت رابراي اعضاء چنين شرح داد:
- در سوريه از برنامه عقب مانده ايم و روز بروز شرايط بدتر ميشود مردمي كه انتظار مي رفت رودروي بشاراسدقرارگيرند دركنار او سلاح به دست گرفته وبراي او مي جنگند يكي از دلايل اين امر را ميتوان دستگيري وكشته شدن تعداد قابل توجهي غير سوری در ميان مخالفين اسديافت مردم با مشاهده افرادغيرسوري در ميان تروريست ها حس ناسيوناليستي شان شدت گرفته و جنگ اسد با مخالفين را جنگ بابيگانه ميدانند مددخواهي اين مدعيان توخالي (تروريست)ازمابراین اوضاع ناگوار افزوده است وضع درسوريه چنان خراب است كه حتي اسرائيلي بي محابانقاب از چهره برداشته و مجروحان مخالف اسدرا ياري داده است . بشار اسد نيز از اوضاع احوال نهايت بهره برداري را نموده و نگاههاي مردم را متوجه اوضاع ليبي و مصر ميكند او به مردم خود ميگويد اگر ميخواهيد مانندليبي دچار هرج ومرج شويم ويا اگر ميخواهيد مانند سياسيون مصر از غرب گدايي قدرت نماييم باتروريست ها همراه شويد.
- در مصر اوضاع مضحك و خنده داراست چراكه به هركدام از گروههاي سياسي توجه كمتري داشته باشيم باماقهر نموده و حسادت خود را عيان مي سازد همه سران با هرنوع تفكري عاجزانه از ماتقاضاي قدرت مينمايند.
- اسرائيلي ها از اينكه سياست مدارابا ايران را درپيش گرفته ايم بخشم آمده وبارديگر سوژه مسلح شدن ايران به بمب اتم را به رسانه ها كشيده اند اين درحالي است كه ما به اطمينان رسيده ايم كه ايراني ها بدنبال چيزي بالاتراز بمب اتم ميباشند و آن چيزي نيست جزء دستيابي كامل به علوم‌هسته اي - گرچه ايران را دشمن خود مي انگاريم ولي ميبايست به هوش و ذكاوت آنان آفرين گفت چراكه آنان با دستيابي به اين علوم ديگر نياز به انبار كردن بمب اتم همانند مانخواهند بود.
-خط انفجار و تروردر عراق همچنان زنده نگه داشته شده است و عراق همچنان ناامن است .
- ترك ها كه برارسیدن به اتحادیه اروپا مطیع ماشده اند بجهت تاخیر در برنامه نسبت به ادامه سرویس دهی به تروریستی های مهاجم به سوریه بدنبال بهانه های برای خروج از این بن بست هستند -قطري ها نيز از سقوط بشار نااميدشده و بسختی  دست در جيب مي كنند.
- باكمال تاسف بايد گفت : ما همچنان بطور علني ميبايست از شيوخ عياش خليج فارس حمايت كنيم و ظلم و تعدي آنان به مردم خود را ناديده انگاريم كه اين حمایت سیاسی  شعار دمكراسي مارا زيرسئوال خواهدبرد .
هشدار
مسلمین آگاه باشند؛ آنان مجاز به دوستی و خلوت با غیر مسلمان نیستندآیات قرآن کریم در این خصوص میفرماید:
اى كسانى كه ايمان آورده ‏ايد يهود و نصارى را دوستان [خود] مگيريد [كه] بعضى از آنان دوستان بعضى ديگرند و هر كس از شما آنها را به دوستى گيرد از آنان خواهد بود آرى خدا گروه ستمگران را راه نمی ‏نمايد (۵۱)المائدة
سوره: 3 , آیه: 119
هان شما كسانى هستيد كه آنان را دوست داريد و [حال آنكه] آنان شما را دوست ندارند و شما به همه كتابها[ى خدا] ايمان داريد و چون با شما برخورد كنند می‏گويند ايمان آورديم و چون [با هم] خلوت كنند از شدت خشم بر شما سر انگشتان خود را میگزند بگو به خشم خود بميريد كه خداوند به راز درون سينه‏ ها داناست



           
25 اسفند 1391برچسب:, :: 22:18
raza rashid"رضاسيدرشيد"

آمریکا، اسرائیل و دبیرکل سازمان ملل متحد از اینکه رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، صهیونیسم را جنایت علیه بشریت توصیف کرده است، به شدت انتقاد کرده‌اند.
نخست وزیر اسلامگرای ترکیه این هفته در نشست یکی از نهادهای سازمان ملل متحد در وین گفته بود: «مانند صهیونیسم، یهودستیزی و فاشیسم، می‌توان اسلام هراسی را جنایت علیه بشریت در نظر گرفت.»
این درحالی است که انندک جنایت صهیونیسم حمله به کاروان بدون سلاح آزادی همچنان در بایکوت خبری غرب مانده است .
حمله اسرائیل به کاروان آزادی حمله‌ای بود که در تاریخ ۳۱ مه ۲۰۱۰ توسط ارتش اسرائیل به یک ‎ناوگان دریایی حامل کمک‌های بشردوستانه تحت عنوان ناوگان آزادی به باریکهٔ غزه، که شامل شش کشتی حامل ۶۶۳ فعال حامی فلسطینیان از ۳۷ کشور بود، صورت گرفت.این حمله در آب‌های آزاد و در شرایطی انجام شد که این کشتی قصد شکستن محاصره دریایی نوار غزه و رساندن کمک‌های بشردوستانه را داشت. نه مسافرروی کشتی اصلی، ماری مرمره، طی زد و خوردی که در نتیجه ورود کماندوها به سطح کشتی درگرفت کشته شدند.


وقتی از جستجوی گوگل فهرست ترورهای اسرائیل درخواست میشود با آماری در سایت ویکی پدیا مواجه میشویم که با عث شگفتی خواهد شدذیلاتوجه خوانندگان رابه ترجمه ای از لیست ترورهامعطوف میدارد :
دهه 1950
ژوئیه 13، 1956 نوار غزه مصطفی ارتش مصر حافظ سرهنگ مسئول استخدام پناهندگان برای انجام حملات در اسرائیل است.
ژوئیه 14، 1956 امان صلاح مصطفی مصر نظامی وابسته بمب پاکت
دهه 1960
سپتامبر 11، 1962 مونیخ، آلمان هاینز کروگ غرب دانشمند آلمانی راکت کار برای برنامه موشکی مصر را ربوده از دفاتر شرکت خود را بر روی Schillerstrasse مونیخ، بدن او شده بود هرگز یافت نشد. پلیس سوئیس بعد دو نفر از عوامل موساد برای تهدید دختر یکی دیگر از دانشمند بازداشت شده و متوجه شد که آنها مسئول این قتل شده است. بخشی از عملیات داموکلس. موساد
نوامبر 28، 1962 Heluan، مصر 5 مصر کارگران کارخانه کارگران شاغل در کارخانه 333، کارخانه موشک مصر می باشد. بمب نامه ای فرستاده تحمل هامبورگ علامت گذاری به عنوان پست. یکی دیگر از بمب گذاری از جمله لبریز کور و یک منشی. بخشی از عملیات داموکلس. موساد
فوریه 23، 1965 مونتهویدئو، اروگوئه Herberts هوانورد Cukurs که در قتل یهودیان لتونی در طول هولوکاست درگیر شده بود، اغوا و در مونته ویدئو توسط ماموران به بهانه نادرست از شروع یک کسب و کار حمل و نقل هوایی کشته شده است. موساد
دهه 1970
ژوئیه 25، 1972 بیروت اقدام به قتل بسام ابو شریف از جبهه مردمی آزادی فلسطین که برگزار شد یک کنفرانس مطبوعاتی با غسان کنفانی در هواپیماربایی حوزه داوسون توجیه اقدامات PFLP. او چهار انگشت از دست داده، و در یک گوش و در یک چشم نابینا ناشنوا باقی مانده بود، پس از یک کتاب فرستاده شده به او که با یک بمب منفجر شد در دست او است. موساد  گذاشته شد
اکتبر 16، 1972 وائل عبد رم Zwaiter کارمند سفارت لیبی و سازمان آزادیبخش نماینده فلسطین توسط اسرائیل، در نظر گرفته به یک تروریست به خاطر نقش ادعایی خود را در سپتامبر گروه سیاه و واقعه المپیک مونیخ  توسط دو مرد مسلح را در آپارتمان خود به ضرب گلوله کشته شده است. موساد
ژوئیه 8، 1972 بیروت غسان کنفانی نویسنده فلسطین و از اعضای رهبری جبهه مردمی آزادی فلسطین، و ادعا می کرد که یکی از برنامه ریزان پشت قتل عام فرودگاه LODخودروی بمب گذاری شده کشته شدند. موساد
دسامبر 8، 1972 محمود Hamshari پاریس سازمان آزادیبخش نماینده فلسطین در فرانسه و هماهنگ کننده بازی های المپیک مونیخ قتل عام است.با بمب پنهان شده در تلفن خود را کشته است.
ژانویه 24، 1973 نیکوزیا حسین آل بشیر فتح (سازمان) نماینده در نیکوزیا، قبرس کشته شده بمب در تخت اتاق هتل خود را.
آوریل 6، 1973 پاریس ریحان آل Kubaissi PFLP عضو و استاد دانشگاه آمریکایی بیروت قانون توسط دو مرد مسلح کشته شدند.
آوریل 9، 1973 بیروت محمد یوسف النجار سپتامبر سیاه عملیات افسر و مقام ساف کشته در بهار بهره برداری از جوانان است. سایرت متکل
آوریل 9، 1973 بیروت کمال Adwan سیاه فرمانده سپتامبر و عضو کمیته مرکزی فتح در بهار بهره برداری از جوانان کشته شده است. Sayeret Matkal
آوریل 9، 1973 بیروت کمال ناصر سخنگوی ساف کشته در بهار بهره برداری از جوانان است. Sayeret Matkal
آوریل 11، 1973 آتن Zaiad Muchasi نماینده فتح قبرس در اتاقی را در هتل کشته شدند.
28 ژوئن 1973 پاریس محمد بودیا سپتامبر سیاه افسر عملیات معدن فشار فعال زیر صندلی ماشین خود را به قتل رساند.
ژوئیه 21، 1973 لیلهامر، نروژ اقدام به قتل علی حسن سلامه رهبر رتبه بالا در ساف و سپتامبر سیاه بود که پشت بازی های المپیک سال 1972 مونیخ کشتاربحران لیلهامر، خدمتکار بی گناه، اعتقاد بر این است علی حسن سلامه، کشته شده توسط افراد مسلح. شناخته شده به عنوان لیلهامر بحران شده است. موساد
مارس 28، 1978 جمهوری دمکراتیک آلمان Wadie حداد PFLP فرمانده، که چندین هواپیما ربایی هواپیما در سال 1960 و 1970 متفکر. کشته شده توسط شکلات مسموم، فرستاده شده به او، که یک ماه بعد باعث مرگ او شده است. ادعا می شود موساد (اسرائیل مسئولیت ادعا کرد هرگز)
ژوئیه 26، 1979 کن (فرانسه) Zuheir رهبر محسن طرفدار سوریه به عنوان Sa'iqa جناح شات سازمان آزادیبخش فلسطین در مقابل کازینو. موساد
دهه 1980
ژوئن 13، 1980 پاریس Yehia ال مشهد دانشمند مصری هسته ای، مدرس دانشگاه، در دانشگاه اسکندریه در اتاق خود را در هتل Méridien در مجسمه ابوالهول عملیات کشته شدند : 23 ماری کلود Magal، فاحشه، مشتری از ال Meshad، در زیر یک ماشین تحت فشار قرار دادند و به قتل در بلوار سن ژرمن در 24 موساد
آگوست 21، 1983 آتن مامون Meraish ارشد ساف شات رسمی در اتومبیل خود از موتور سیکلت.موساد
آوریل 16، 1988 تونس (شهر) خلیل الوزیر دوم در فرمان به یاسر عرفات در کشته شدن خلیل الوزیر است.  اسرائیل کماندوهای

خالد نزال (1948-1986) وزیر DFLP (جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین) در آتن توسط عوامل موساد که با گذرنامه جعلی وارد یونان به قتل رسید، به ضرب گلوله کشته نزال در حالی که ترک هتل خود را، و از کشور گریخت.
دهه 1990
مارس 20، 1990 بروکسل جرالد بول کانادا مهندس و طراح پروژه بابل "supergun" برای دولت عراق، شات در درب به آپارتمان خود را به موساد (حدس و گمان و توسط اسرائیل را تکذیب کرد)
نوامبر 5، 1991 جزایر قناری رابرت مکسول رسانه سرمایه دار خیلی مهم و Katsa سابق [مشکوک - بحث در مورد غرق در شرایطی مرموز در حالی که در قایق بادبانی موساد (گمانه زنی ها)  [مشکوک - بحث]
فوریه 16، 1992 لبنان سید عباس موسوی دبیر کل حزبالله لبنان در کاروان اتومبیل خود را با موشک های پرتاب شده از دو هلیکوپتر اسرائیلی کشته شده است.
ژوئن 8، 1992 پاریس عاطف Bseiso مقام فلسطینی که در قتل عام مونیخ چند بار در سر در محدوده نقطه خالی شات توسط 2 مرد مسلح، در هتل محل اقامت خود (آرون کلاین "اعتصاب بازگشت) موساد
اکتبر 26، 1995 سلیما، مالت فتحی شقاقی رئیس جهاد اسلامی فلسطین به ضرب گلوله کشته و در مقابل هتل دیپلمات کشته شدند.
ژانویه 6، 1996 نوار غزه یحیی عیاش "مهندس"، bombmaker حماس کشته شده بمب گذاری شده در تلفن همراه. [7] شباک
سپتامبر 25، 1997 امان خالد مشعل (ناموفق) رهبر حماس سیاسی تلاش مسمومیت. اسرائیل ارائه پادزهر است، پس از فشار کلینتون. کانادا سفیر کناره گیری کرد. دو عوامل موساد با گذرنامه های کانادایی بازداشت شده
2000
نوامبر 22، 2000 نوار غزه جمال عبد رسمی رازق ارشد از جناح فتح Tanzim کشته شدند با راننده، Awni Dhuheir، زمانی که ماشین خود را بر نیروهای IDF از کار اخراج شد. دو تماشاگران در ماشین در مقابل از آنها نیز کشته شدند (سامی ابو لبن، 29، بیکر، و Na'el آل Leddawi، 22، دانشجو). IDF
دسامبر 17، 2000 Qalandiyya Samih Malabi ارشد فتح (سازمان) عضو بمب گذاری تلفن همراه است. مشخص نیست که آیا او خود را به دستگاه خود مواد منفجره و یا توسط نیروهای امنیتی اسرائیل کشته شده اند.
فوریه 3، 2001 نوار غزه مسعود Ayyad سرهنگ در نیروی 17، که ادعا شده به رهبری حزبالله لبنان سلول که در شلیک در شهرک های یهودی نشین، و توطئه برای ربودن سربازان اسرائیلی و قاچاق اسلحه است. در حالی که رانندگی در جبالیا با سه کشته هلیکوپتر راه اندازی راکتها را میسازند.
ژوئن 24، 2001 نابلس اسامه Jawabiri عضو الاقصی تیپ شهدای بمب کاشته شده در تلفن عمومی
ژوئیه 17، 2001 بیت لحم عمر صعده Izzedine آل قسام فرمانده گردان های منطقه ای دو سیم هدایت موشک شلیک شده را به خانه اش. یکی دیگر عضو حماس کشته شدند.
ژوئیه 31، 2001 نابلس جمال منصور از مقام های بلند پایه حماس در غرب بال بانک های سیاسی کشته شدند زمانی که دفتر زده با هلیکوپتر موشک است.
آبان 5، 2001 Tulkarm عمرو Hadiri حماس دانشجویی موشک فعال در اتومبیل از کار اخراج شده است.
آگوست 20، 2001 الخلیل، کرانه باختری رود اردن عماد ابو Sneneh رهبر Tanzim به ضرب گلوله کشته شده است.  اسرائیل مخفی تیم
اوت 27، 2001 رامالله، غرب بانک ابوعلی مصطفی دبیر کل PFLP در دفتر کارش توسط دو موشک شلیک شده از -64 ایاچ آپاچی کشته شدند. IAF
ژانویه 14، 2002 Tulkarem بانک، غرب رائد سر Karmi از گردان های شهدای الاقصی کشته انفجار.
ژانویه 22، 2002 نابلوس، غرب بانک یوسف Suragji غرب سر بانک Izzaddinal_Qassam گردان. سه عضو دیگر حماس نیز کشته شدند. حکومت خودگردان فلسطین ادعاهای این ترور بوده است.در یک حمله در یک کارخانه مواد منفجره به اتهام کشته شده است. ارتش اسرائیل
ژانویه 24، 2002 خانیونس، نوار غزه عدلی همدان (بکر حمدان) ارشد حماس در حمله موشکی در خودرو است. نیروی هوایی اسرائیل
فوریه 4، 2002 رفح ایمن Bihdari DFLP عضو می خواست برای 25 آگوست 2001 حمله که در آن سه سرباز اسرائیلی کشته شدند. حمله موشکی در ماشین. چهار تن از اعضای DFLP دیگر کشته شدند. نیروی هوایی اسرائیل
مارس 5، 2002 رامالله محمد ابو Halawa و Murrar فوزی می خواستم AMB موشک کاربران در خودرو از هلیکوپتر کار اخراج شدند.
ژوئن 24، 2002 رفح یاسر رازق، 'عمرو کوفه. گردانهای عزالدین قسام رهبران. موشک شلیک در دو اتومبیل است. چهار فلسطینی دیگر کشته شدند.
ژوئیه 22، 2002 غزه (شهر) صلاح Shahade رهبر حماس گردانهای عزالدین قسام با 2205 پوند مواد منفجره توسط F-16 و کشته شدن کاهش یافته است. این حمله به کشته شدن چهارده نفر فلسطینی دیگر از جمله همسر خود را و 9 فرزند است.
آگوست 6، 2002 جنین (شهر) علی Ajuri، اعضای گردان مراد Marshud الاقصی شهدا. کشته شده توسط موشک های هوا به سطح.
آگوست 14، 2002 Tubas Nassa Jarrar عضو ارشد حماس است. موشک به خانه از هلیکوپتر از کار اخراج شدند. قربانی صندلی چرخدار محدود شد.
مارس 8، 2003 غزه (شهر) ابراهیم آل Makadmeh او و سه تن از دستیاران وی را به موشک توسط هلی کوپتر کشته شده اند
آگوست 21، 2003 نوار غزه اسماعیل ابو Shanab عالی رتبه از مقامات حماس
 موشک اعتصاب
دسامبر 25، 2003 نوار غزه به Mekled Hameid PIJ فرمانده. هلیکوپتر حمله کوپترهای در ماشین. دو نفر از اعضای PIJ و دو نفر از تماشاگران نیز کشته شدند. IAF
فوریه 28 2004 جبالیا اردوگاه پناهندگان محمد یهودا PIJ موشک نظامی فرمانده در اتومبیل خود را. دو مسافر کشته و 11 تماشاگران زخمی شده است.
مارس 3، 2004 شهر غزه Tarad جمال، ابراهیم Dayri و حسن عمار از اعضای ارشد حماس موشک از هلیکوپتر در ماشین از کار اخراج شده است.
مارس 22، 2004 نوار غزه احمد یاسین مؤسس و رهبر حماس او، 2 محافظ، و 9 تماشاگران کشته شده توسط نیروی هوایی اسرائیل ایاچ -64 آپاچی موشک های آتش دوزخ است. IAF
آوریل 17، 2004 عبدالعزیز رنتیسی شرکت موسس و رهبر حماس، و جانشین احمد یاسین رهبر حماس پس از مرگ او کشته شده توسط هلیکوپتر موشک، همراه با پسرش.
اکتبر 21، 2004 غزه عدنان آل غول حماس کارشناس سلاح او و عماد عباس کشته شدن زمانی که هلیکوپتر آپاچی موشک در ماشین خود را.
مه 25، 2006 صیدا، لبنان محمود آل مجذوب فرمانده جهاد اسلامی فلسطین در خودرو بمب گذاری مجروح شده و روز بعد درگذشت. جهاد اسلامی سرزنش اسرائیل، هر چند اسرائیل آن را تکذیب کرد.
ژوئن 8، سال 2006 جمال ابو موسس Samhadana کمیتههای مقاومت گروه مردمی ستیزه جویان، سابق فتح (سازمان) و عضو Tanzim، و شماره دو در اسرائیل در حال حاضر فهرست تروریست های تحت تعقیب است. توسط حمله هوایی اسرائیل کشته شدند، همراه با حداقل سه دیگر اعضای PRC است.
فوریه 12، 2008 دمشق عماد مغنیه از فرماندهان حزب الله بالا با خودروی بمب گذاری شده کشته شدند. برخی از گزارش ها نشان داد که موساد مسئول بود، هر چند به اسرائیل حمل آن را تکذیب کرد.
آگوست 1، 2008 ژنرال محمد سلیمان، سوریه، و ارتباط بالا بین سوریه و حزب الله کشته شده توسط آتش تیرانداز از خفا. اسرائیل اعتباری برای قتل طول می کشد هرگز، اما به طور گسترده ای مشکوک است.
ژانویه 1، 2009 نزار ریان بالا حماس فرمانده نظامی و تصمیم ساز، که طرفدار حملات انتحاری علیه اسرائیل کشته شده در حمله هوایی اسرائیل، همراه خود را با 4 زن و 11 نفر از کودکان خود است. او عضو ارشد حماس که از سال 2004 کشته شده اند. با توجه به اسرائیل، رایان هدف نیست، بلکه، اعتصاب با هدف از بین بردن ترکیب مرکزی حماس که شامل چندین ساختمان است که به عنوان سایت های ذخیره سازی برای دستیابی به تسلیحات. اسرائیل اظهار داشت که هشدارهای تلفن به ساکنان تحویل داده شد.
دی 3، 2009 ابو زکریا جمال ارشد حماس نظامی فرمانده بال، و رهبر شهر غزه موشک راه اندازی جوخه در حمله هوایی اسرائیل کشته شده است.
ژانویه 15، 2009 جبالیا سعید صیام وزیر کشور حماس کشته شده در حمله هوایی اسرائیل به همراه برادرش، پسرش، و سرویس های امنیتی حماس عمومی فرمانده صلاح ابو Shrakh. [45]
مارس 4، 2009 نوار غزه خالد Shalan عضو ارشد جهاد اسلامی کشته شده در حمله هوایی اسرائیل، در اقدامی تلافی جویانه برای مشکوک - بحث در مورد] حملات راکتی فلسطینی در شهر اسرائیل از اشکلون  IAF
دهه 2010
ژانویه 19، 2010 دبی، امارات محمود المبحوح حماس فرمانده ارشد نظامی، معتقد شده اند در قاچاق اسلحه و مواد منفجره به غزه است. به طور گسترده ای به توسط یکی از اعضای سازمان اطلاعاتی اسرائیل کشته شده است. اسرائیل اعلام کرد که هیچ مدرکی از دخالت آن وجود دارد، و برای تایید یا رد این ادعاها را رد کرد. [48] گزارش پلیس دوبی که ماموران اسرائیلی با استفاده از استرالیا، فرانسه، بریتانیا، ایرلند، و گذرنامه های هلندی. موساد (گمانه زنی ها)
ژوئیه 31، 2010 نوار غزه عیسی آل Batran حماس فرمانده نظامی در مرکز غزه، در راکت های تولید در تلافی حمله موشکی زودتر در شهر اشکلون IAF کشته شده اند درگیر شده اند
نوامبر 3، 2010 نوار غزه محمد Nimnim وابسته به القاعده، اسلام، فرمانده ارتش
 انفجار خودرو، با توجه به هر یک از بمب کاشته شده توسط اسرائیل و یا یک حمله هوایی اسرائیل است. IAF، با هوش مصر
نوامبر 17، 2010 نوار غزه اسلام یاسین وابسته به القاعده، ارتش از فرمانده اسلام  حمله هوایی اسرائیل در ماشین خود، از کشتن او، برادر او را، و زخمی شدن چهار نفر دیگر است. IAF
نوامبر 29، 2010 ایران مجید شهریاری دانشمند هسته ای ایران در یک خودروی بمب گذاری شده کشته شدند. بنا به گزارش روزنامه آلمانی اشپیگل اسرائیل در پشت این قتل بود. موساد (ادعا)
دی 11، 2011 نوار غزه محمد اسلامی A-نجار از عمل جهاد، مظنون به برنامه ریزی حملات علیه غیرنظامیان و پرتاب راکت به اسرائیل توسط نیروی هوایی اسرائیل مورد حمله در حالی که رانندگی موتور سیکلت خود را در نوار غزه است.  IAF
آوریل 9، 2011 نوار غزه Tayseer ابو Snima ارشد حماس فرمانده به همراه 2 از محافظان او توسط نیروی هوایی اسرائیل کشته شدند، در طول یک دوره از آتش ارتقا موشک از غزه است. او فرمانده ارشد حماس که از سال 2009 کشته شد.  IAF
ژوئیه 23، 2011 ایران داریوش رضایی دانشمند هسته ای ایران توسط افراد مسلح ناشناخته در موتور سیکلت کشته شده است. روزنامه آلمانی اشپیگل ادعا کرد که موساد در پشت این عملیات بود. او چهارمین دانشمند هسته ای ایران که از سال 2010 کشته شده است.موساد (ادعا)
آگوست 18، 2011 نوار غزه ابو عود آل Nirab و خالد شعث کمیته های مقاومت مردمی فرماندهان ساعت پس از حمله تروریستی 7 اسرائیل در جنوب اسراییل کشته شدند کشته شدند. 4 عضو دیگر این گروه در حمله کشته شدند. IAF، شین بت
ژانویه 10th، 2012 ایران مصطفی احمدی روشن دانشمند هسته ای ایران بمب احمدی روشن را در تاسیسات غنی سازی اورانیوم نطنز کشته شدند،
پازل این ترورها را می تواند رسانه های غرب و سازمان ملل محسوب نمود چرا که این دو بگونه ای عمل نموده اند که اسرائیل روزبروز گستاخ تراز قبل شده وترورها را با دو منظور در بردخبری قرارمیدهد اول قدرتنمایی و دوم ایجاد رعب و وحشت  .
اسرائیل همواره مجبور بوده است جوخه های ترورخود را فعال نگه دارد چرا که اگرحمایت اواز عواملی مانند انور السادات مصر و جانشین اومبارک نیازبه پاکسازی اطراف او داشته است به عبارتی میبایست تمامی کسانی که بنوعی مخالفت جدی اسرائیل بوده اند میبایست از سرراه برداشته شوند با این استدلال معلوم خواهد شد که برای رسیدن اسرائیل به صلح کمپ دیویدچه خون هایی توسط این جنایت کار تاریخ ریخته شده است .امروز آشکار میشود که بعضا اطلاعات بسیاری از کشته شده توسط خائنینی مانند انور السادات و مبارک به اسرائیل داده شده است .

ولی آنچه مسلم  است جهان بسمت و سویی  دنیایی بدون اسرائیل در حرکت است و روزی فراخواهدرسید که غده سرطانی اسرائیل از زمین کنده خواهد شدزیرا تلاش بی وقفه او برای نابودی اسلام همانند آنست که کسی بخواهد با دهان خاموش کند قرآن در باره میفرماید:
سوره: 61 , آیه: 8
می‏خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش كنند و حال آنكه خدا گر چه كافران را ناخوش افتد نور خود را كامل خواهد گردانيد  .
خداوند در آیات بسیاری قوم یهودی را قوم فساد انگیزدر زمین معرفی نموده و در این باره می فرماید:
سوره: 5 , آیه: 64
و يهود گفتند دست‏خدا بسته است دستهاى خودشان بسته باد و به [سزاى ] آنچه گفتند از رحمت‏خدا دور شوند بلكه هر دو دست او گشاده است هر گونه بخواهد می‏بخشد و قطعا آنچه از جانب پروردگارت به سوى تو فرود آمده بر طغيان و كفر بسيارى از ايشان خواهد افزود و تا روز قيامت ميانشان دشمنى و كينه افكنديم هر بار كه آتشى براى پيكار برافروختند خدا آن را خاموش ساخت و در زمين براى فساد میكوشند و خدا مفسدان را دوست نمی‏دارد
.




           
25 اسفند 1391برچسب:, :: 22:18
raza rashid"رضاسيدرشيد"

عامل و نفوذی نهضت آزادی سخنگوی اذربایجان !

بیزیم سولدوزـ اویرنجی نیوز- عامل و نفوذی نهضت آزادی در شاخه جوانان مشارکت منطقه تبریز که پیش از این در وبلاگ شاخه جوانان مشارکت تبریز به طرفداران حرکت ملی آذربایجان توهین نموده قرار است به نمایندگی از طرف حرکت ملی آذربایجان و فعالان دانشجوئی در دیدار با خاتمی صحبت کند. گشتاسب نفوذی نهضت آزادی بوده و با نیروهای امنیتی بر علیه فعالان دانشجوئی آذربایجان همکاری نزدیکی دارد. به وی ماموریت داده شده است که در جلسه روز پنجشنبه برنامه فعالین دانشجوئی آذربایجان برای طرح مطالبات ملی و هویت گرایانه را بهم بزند.



           
23 بهمن 1391برچسب:, :: 4:10
raza rashid"رضاسيدرشيد"
تشکیل کشور کرد در منطقه توسط آمريكا بیزیم سولدوزـ کارشناسان ارشد آمريكايي بررسي تشکیل یک کشور کردی در خاورمیانه را به طور جدي مورد بحث و پيگيري قرار داده‌اند. به گزارش «جهان» در كنفرانسي كه در انستیتو هینکلی امریکا برگزار شد، پروفسور روبرت ئولسون در این باره گفت: ایجاد یک کشور کردی در میان ردهای منطقه سبب ایجاد دومین کشور بزرگ غیر اسلامی بعد از اسرائیل در منطقه خاورمیانه خواهد شد و گامي بزرگ براي تسلط بيشتر بر اين منطقه است. وی ادعا كرد: کردها اهداف غیر مذهبی دارند و بدین گونه نیز باقی خواهند ماند. زمينه‌هاي خواسته‌هاي آمريكا فراهم شده و نقطه قدرتي براي ما خواهد بود. این استاد دانشگاه کنتاکی آمریکا اظهار داشت: تغيیرات زیادی در منطقه کردستان به وقوع پیوسته است و کردستان به منطقه مابین کشورهای عراق، ایران، ترکیه و سوریه اطلاق می شود. بنابراين مي تواند به راحتي به كشوري در دل كشورهايي كه موافق منافع آمريكا نيستند، قرار گيرد. این کنفرانس سه روزه تحت عنوان اقتصاد و جامعه در خاورمیانه و مرکز آسیا برگزار شد و شاهد حضور بسياري از كارشناسان ارشد سياست خارجي امريكا بود.

           
23 بهمن 1391برچسب:, :: 4:10
raza rashid"رضاسيدرشيد"
دستگیری هویت طلبان تورک در حکومت نظامی سولدوز

 

بیزیم سولدوزـ  اویرنجی - مدتی است که در سولدوز شب ها از ساعت 11 به بعد هرگونه تردد و رفت و آمد ممنوع می باشد که تاکنون افرادی در این خصوص بازداشت و چندین دهنه مغازه نیز پلمپ شده اند . خبرها حاکی از آن است که شب گذشته سه تن از جوانان هویت طلب سولدوز در حین پخش اعلامیه دستگیر شده اند . اعلامیه ها در خصوص مقابله با اشغالگران کورد که در ماه های اخیر فعالیت های گسترده ای در راه رسیدن به هدف نهایی خود که تصاحب سولدوز می باشد ، است . گروه سایه ی سولدوز در این مورد حساس با انتشار اعلامیه هایی سعی در روشن سازی افکار عمومی و دعوت از مردم غیور سولدوز به ایستادگی در برابر اشغالگران خاک و سرزمینمان و مجادله با حامیان تروریستها دارد . 

 

 

 



           
23 بهمن 1391برچسب:, :: 4:10
raza rashid"رضاسيدرشيد"

ائلیاز یکانلی و علی شادی ازاد شدند

 

حبس تعلیقی ۴ فعال دانشجویی آذربایجان در شبستر

 

اخراج بهنام نورمحمدی از آموزشکده فنی ارومیه

 

احضارعضوسابق شورای اسلامی شهر شوط 

 

بیزیم سولدوز ـائلیاز یکانلی یکی از محبوسان طولانی مدت حرکت ملی آذربایجان، سرانجام از زندان رژیم آپارتاید در اورمیه آزاد شد. روحیه او بسیار قوی است و کوتاه مدتی بعد از آزادی در یکی از مراسمات جشن 21 آذر شرکت کرده و اعلام نموده است که زندانها و شکنجه ها قادر به تغییر اراده ملت آذربایجان نمی باشد.

  براساس اخباری که دریافت کرده ایم علی شادی یکی از فعالین مقاوم حرکت ملی آذربایجان که به اتهام شرکت در سلسله قیامهای بهار سال 85 در آذربایجان از خیابانی در تبریز روبوده و به زندان فرستاده شده بود پس از تحمل 27 روز حبس، از زندان آپارتاید در سراب آزاد شده است. اما گفته می شود که قاضی آپارتاید او را به 3 ماه و یک روز حبس و 50 ضربه شلاق نیز محکوم کرده است که این احکام قطعی نیست.

لازم به ذکر است که وی قبلا به مدت 6 ماه نیز به دلیل فعالیتهای ملی در حبس بسر برده است. آزادی این فعال مقام و سرشناس ملی را حضور ملت آذربایجان و خصوصا خانواده گرامی او تبریک می گوییم.

دادگاه انقلاب شبستر چهار تن از فعالین دانشجویی ترک به نامهای بهنام نور محمدی٬قهرمان سلطانی٬بهزاد خورشیدزاده وپرویز سلطانی(آراز) را به یک سال حبس تعلیقی به مدت پنج سال محکوم کرد.

به گزارش سایت جنبش دانشجویی آذربایجان این دانشجویان در جریان پخش اعلامیه های دعوت مردم برای تجمع روز جهانی زبان مادری در مورخه ۲/۱۲/۸۵ در شبستر دستگیر و پس از دو هفته بازداشت موقت و بازجویی توسط تیمهای اطلاعاتی شبستر و تبریز به قید وثیقه آزاد شدند.

همچنین قهرمان سلطانی زمانی که جهت ارائه لایحه تجدیدنظر در مورخه ۱۵/۹/۸۶ به دادگاه مراجعه می نماید دادستان پرونده را به صورت وی کوبیده و وی را در جمع حضار تحقیر می کند و قاضی دادگاه در پایان به وی می گوید:"بعد از سه روز احضار می شوی و من حکم اولیه خود را تغییر داده و به حبس تعزیری تبدیل می کنم در ضمن به دوستانت بگو نسبت به اعتراض اقدام نکنند"

همچنین بهنام نورمحمدی دانشجوی عمران آموزشکده فنی ارومیه به علت دستگیریهای متعدد در روز جهانی زبان مادری و اعتراضات مردمی بر علیه روزنامه ایران در سالهای ۸۵ و۸۶ و سردبیری نشریه دانشجویی اویانیش توسط کمیته انظباطی آموزشکده فنی ارومیه اخراج گردید

 

اکبر لکستانی منتخب اول شورای اسلامی شهر شوط و رئیس این شورا ، به دادگاه انقلاب خوی فراخوانده شد .وی که از فعالان حقوق بشر و دبیر جبهه متحد ترک زبانان ایران نیز میباشد در این باره به ماکو نیوز گفت : بهار امسال با شکایتی که از من شده بود به مدت یک ماه در بازداشت بودم که با قرار ۴۰میلیون تومانی به طور موقت آزاد شدم.

لکستانی ادامه داد : هم اکنون احضاریه ای به دستم رسیده است که باید در هفده دیماه امسال در دادگاه انقلاب اسلامی خوی حاضر شوم . وی دلیل اصلی احضار خود را سخنرانی در مسجد جامع شوط برای عدم استقبال مردم از رئیس جمهور در شهریور سال  قبل و همچنین ارسال لیست کشته شدگان و زخمی های حوادث شهرهای آذربایجان در دو سال قبل با سربرگ شورای شهر شوط  و امضا و مهر شورای شهر شوطبه سازمان ملل و همچنین مصاحبه با رسانه های خارجی و اعتراض بخاطر رد صلاحیت خود در شورای اسلامی دوره سوم بصورت علنی در صحن مجلس شورای اسلامی دانست .

 

 



           
23 بهمن 1391برچسب:, :: 4:10
raza rashid"رضاسيدرشيد"

خداپرستانی که با خواهر و دختر خود ازدواج ميکردند

 

بیزیم سولدوزـ وزیر خارجه ايران با اشاره به تاریخ کهن ایران ، زبان فارسی را منتقل کننده پیام محبت، دوستی و عدالت برای همه انسانها دانست و گفت: ملت ایران صلح دوست و عدالت طلب است و هیچگاه آغاز گر جنگی علیه کشور دیگر نبوده است.

منوچهر متکی وزیر خارجه ايران ظهر امروز جمعه در سفر به تاتارستان از دانشگاه تربیت معلم غازان بازدید و با دانشجویانی که در رشته زبان فارسی مشغول به تحصیل هستند، دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار به تاریخ 7 هزار ساله ایران اشاره کرد وگفت: مردم ایران در طول تاریخ خدا پرست بوده و ایران هیچ زمان آغاز گر جنگ علیه کشورهای دیگر نبوده است.

متکی ملت ایران را ملتی صلح دوست و عدالت طلب خواند که همواره سعی کردند با همسایگان و کشورهای منطقه دوستی و صمیمت داشته باشند.

وزیرخارجه ادامه داد: زمانی که اسلام به ایران آمده مردم ایران اسلام را به عنوان پیام روشن صلح، دوستی و عدالت پذیرفتند ولی سرمایه های فرهنگی و هنری خود را در کنار اسلام نگه داشته و زبان فارسی را حفظ کردند.

متکی اشعار فارسی را اقیانوسی از پیام دوستی ، صمیمت و صلح بین ملت های جهان بر شمرد و اضافه کرد: امروز در آمریکای لاتین تا ژاپن و اروپا تا آفریقا و همچنین آسیا ، زبان فارسی منتقل کننده پیام محبت، دوستی و عدالت برای همه انسانها است .

به گفته وزیر خارجه کشورمان علاقه مندی به زبان فارسی در سراسر جهان به دلیل پیامی است که توسط این زبان به جامعه بشری منتقل می شود.

وزیر خارجه همچنین یک دوره فرهنگ فارسی به روسی را به این دانشگاه اهدا کرد که قرار شد در آینده نزدیک برای دانشگاه مزبور ارسال شود. در پایان نیز منوچهر متکی دفتر یاد بود این دانشگاه را امضا کرد.



           
23 بهمن 1391برچسب:, :: 4:10
raza rashid"رضاسيدرشيد"

 21 آذر در سولدوز

 

 

بیزیم سولدوزـ  مردم غیور سولدوز ، قلب تپنده ی آذربایجان بار دیگر ندای آزادیخواهی ملت تورک آذربایجان را در سالروز تشکیل حکومت ملی آذربایجان در تاریخ 21 آذر 1324 به رهبری سید جعفر پیشه وری و مرکزیت تبریز به گوش همگان رساندند . عصر روز چهارشنبه 21 آذر 1386 دسته های مردمی و جوانان هویت طلب سولدوز در کنار فعالین سیاسی حرکت ملی آذربایجان جنوبی با تجمع در خیابان امام بازار اصلی شهر با سر دادن شعارهای ملی آذربایجان یاد و خاطره ی آن روزگار و شهدای فرقه دمکرات آذربایجان را زنده نگه داشتند . تجمع 21 آذر سولدوز که در کنترل شدید نیروهای امنیتی جاسوسی رژیم فاشیستی فارس ایران برگزار می شد با دخالت عمال رژیم و یگان ویژه پایان پذیرفت . ساعت 8 شب نیز آسمان سولدوز با منورهای رنگی نور افشانی شد تا 21 آذری بیاد ماندنی در تاریخ این شهر ثبت گردد .

 

 



           
23 بهمن 1391برچسب:, :: 4:10
raza rashid"رضاسيدرشيد"

کافر همه را به کيش خود پندارد! فارسها ميگويند صفويان تورک نبودند!

 بیزیم سولدوزـ باي بک: گذشت آنزماني که فارسهاي به مقام رسيده با توسل به زور بيگانگان٫ مفاخر تورک را فارس و آثار باستاني تورک را هخامنشي و فارس جا ميزدند! روزگار چرخش عجيبي کرده و پته شوونيستهاي جاعل را به روي آب انداخته است. اخيرا اقدامات قابل تحسيني از سوي دولت جمهوري آذربايجان (بخش کوچک ولي مستقل آذربايجان) در خصوص شناساندن مفاخر و تاريخ واقعي تورکهاي آذربايجان انجام گرفته اند. اين اقدامات در شکل تهيه و انتشار نقشه هاي مستند و تاريخي٫ ارائه شناسنامه اصلي مفاخر و مشاهير تورک آذربايجان انجام ميگيرند. هر چند تاريخ گواه است که تاريخ تمدن از آذربايجان شروع شده و آذربايجان محل سکونت تورکها بوده است٫ ولي در کمال تعجب و ناباوري شاهد مصادره اين افتخارات توسط اقوام بيابانگرد هستيم. استفاده از زبان مشترک تورکي-عربي که به صورت فارسي تداعي يافته است حربه اي در دست دزدان فرهنگي شده و اقدامات خود را به اين صورت توجيه ميکنند. ولي٫ آيا ابن سينا که تمام مکاتبات و تحقيقاتش را به زبان عربي نوشته است عرب نام گرفته است؟ مسلما نه. پس چگونه است که به صرف فارسي نوشتن يا خواندن! مليت و نژاد افراد توسط فارسها تغيير ميابد؟ پس از شکستهاي پي در پي شوونيستهاي فارس در تصاحب افتخارات جهاني مولانا و مشاهير ديگر٫ اينبار قصد آنها ايجاد درگيري لفظي و يا به اصطلاح خودشان گرم کردن تنور فارس پرستي ميباشد! اين تنور که آتشي مصنوعي در آن در حال سوختن است به جاي حرارت٫ سردي ايجاد ميکند. روز به روز شاهد شکستهاي مفتضحانه اين شوونيستهاي دزد صفت هستيم. البته جالب است بيافزائيم که اخيرا يکي از شوونيستها اجازه استفاده از نام و خاطره مولانا توسط جهانيان را صادر کرده و چنين توجيه نموده که هر چند مولانا فارس و ايراني است٫ ولي تاثيرات جهاني وي باعث محدود ماند ان در ايران نبوده و ما اجازه ميدهيم ديگران نيز به وجود او ببالند! ميگويند شخصي در حال فرار بود ولي داد ميزد که: ولم کنيد همه شون رو کتک بزنم! يکي از شاهکارهاي مسخره شوونيستها که جديدا در خصوص اعتراض به ساخت فيلمي در مورد امپراطوري صفوي در جمهوري آذربايجان منتشر شده براي اطلاع شما چاپ ميشود. در اين مصاحبه ميتوان شاهد بود که فارسها در حال انکار تورک بودن صفويان هستند و حتي با استفاده از اختلافات مذهبي بين تورکهاي آذربايجان و امپراطوري عثماني استفاده کرده و اين دو را نه از يک نژاد که مخالف هم معرفي کرده و براي خود شناسنامه فارسي و ايراني بودن تهيه ميکنند! مضحکترين بخش ماجرا اين است که تمامي به اصطلاح روشنفکران فارس داراي دکترا و مهندسي جامعه بوده و همگي فيلسوف و تاريخ شناس و راستگو هستند! بفرمائيد٫ اگر فيلسوف و دکتر اين قوم جاعل و دزد باشد٫ واي به حال مردم عاديش! متن خبر و مصاحبه از ايسنا: در پي ساخت فيلم تلويزيوني دوره صفويه‌ي ايران به نام «دولت آذربايجان»! جليل عرفانمنش: جمهوري آذربايجان براي ابراز وجود به مفاخر ايران تمسك جسته است مدير گروه تاريخ شبكه دو سيما، مصادره فرهنگي دولت شيعه و ايراني صفويه از سوي كشور جمهوري آذربايجان را بيش از هرچيز نمايانگر هويت‌جويي آن‌ها دانست. جليل عرفان‌منش در واكنش به ساخت فيلم و مستندي در تلويزيون كشور جمهوري آذربايجان كه سلسله صفويه ايران را به عنوان «دولت آذربايجان» معرفي مي‌كند، افزود: چنين به نظر مي‌رسد كه آن‌ها براي ابراز وجود، به مفاخري چون دولت صفويه تمسك جسته‌اند. وي خاطرنشان كرد: اين مساله يكي از نكات مهمي است كه ما بايد در رسانه‌ها و در افكار عمومي توجه خاصي به آن داشته باشيم و واكنش‌هاي خردمندانه‌اي را نسبت به اين موضوع نشان دهيم. وي از تشكيل دولت صفويه كه در سال 907 هجري قمري آغاز شد و پيش از دو سده ادامه يافت به عنوان يكي از مقاطع درخشان تاريخ ما ايرانيان ياد كرد و گفت: مي‌دانيم تا قبل از صفويه، ايران داراي حكومت مركزي و ملي نبود و حكومت‌هاي محلي بر اجزاي ايران حكومت مي‌كردند. ظهور سلسله صفوي به معناي احياي مجدد هويت ايراني پس از فروپاشي دولت ساسانيان به حساب مي‌آيد. اين محقق تاريخ ايران ، حكومت صفويان را داراي چند مولفه بسيار مهم دانست و گفت: اين حكومت نام ايران را به عنوان يك كشور يك ‌پارچه زنده كرد و نام اسلام و تشيع را با به رسميت شناختن آيين شيعه در ايران احياء كرد. صفويه در كنار امپراطوري‌هاي عصر خود، گوركانيان در هند و عثمانيان در تركيه توانست حيات معنوي ايراني و اسلامي را تداوم بخشد. وي احياء و رواج زبان فارسي را مولفه مهم ديگر صفويه دانست كه از ميراث ارزنده اين حكومت در ايران به شمار مي‌رود و افزود: كليه مكاتبات ديواني ميان امپراطور عثماني و گوركانيان به زبان فارسي بود و شما مي‌توانيد امروزه آثار آن را در كتيبه‌هاي به جاي مانده و مراسلات و نامه‌هاي مكتوب در استانبول و هندوستان مشاهده كنيد. عرفان منش در ادامه خاطرنشان كرد: وقتي شما از موزه‌هاي تركيه ديدن مي‌كنيد احساس مي‌كنيد كه در ايران هستيد. زيرا در آن‌جا تمام كتيبه‌ها و نوشته‌ها به زبان فارسي است. اين فيلمنامه‌نويس و پژوهشگر تاريخ در پاسخ به پرسش ايسنا درباره پديده «اسناد به خود» كه اين روزها بسيار شاهد آن هستيم، خاطرنشان كرد: پديده اسناد به خود و خودي كردن شخصيت‌هاي تاريخي و حتي افسانه‌اي، موضوعي است كه در بيشتر مناطق جهان مشاهده مي‌شود؛ اين پديده موضوع جديدي نيست و از زمان‌هاي دور تا روزگار امروز ادامه دارد؛ به عنوان مثال اعراب در گذشته فريدون پادشاه افسانه‌اي و پيشدادي ايران را از نژاد عرب مي‌دانستند؛ زيرا او قاتل ضحاك ستم‌گر بود و اعراب به اقتدار او مباهات مي‌كردند. عرفان منش با اشاره به نمونه‌هايي مشابه در تاريخ يادآورشد: هم چنين اعراب براي عربي كردن ذوالقرنين كه كوروش كبير است تلاش كردند به او شخصيت يمني و عربي بدهند؛ آن‌چنان كه مقريزي (در گذشته به سال 845 هجري) در كتاب «المواعظه و الاعتبار به ذكر الخطط و الآثار» ذوالقرنين را از ملوك يمن مي‌داند و يا برخي به اشتباه وي را اسكندر مقدوني نام نهاده‌اند؛ درحالي كه ذوالقرنين بودن كوروش امري مستند است و بسياري از مفسرين قرآن از جمله مرحوم علامه طباطبايي و آيت‌الله ناصر مكارم شيرازي براين نكته تأكيد كرده‌اند و آن را قريب و يقين دانسته‌اند. مديرگروه تاريخ شبكه دو سيما هم‌چنين يادآور شد: ابوعلي سينا شخصيت ديگري است كه هم اعراب، هم ترك‌ها و هم روس‌ها تمايل دارند آن را به خود منسوب كنند؛ هم‌چنين مردم تركيه همواره اصرار دارند كه مولانا جلال‌الدين بلخي (مولوي) را از آن خود اعلام كنند، درحالي كه تولد و زيست‌گاه مولوي در بلخ و رشد و بالندگي او در حوزه فرهنگي ايران كامل و مشهود است. هم‌چنين آشكار است كه وي حتي يك بيت هم به زبان تركي نگفته است. (توضيح باي بک: اين آقا هنوز نميداند که ديوان اشعار تورکي مولانا موجود است. شما حساب کنيد ديگر ادعاهاي اين به اصطلاح محقق و ايران شناس تا چه حد سطحي و مزخرف هستند!) عرفان‌منش با يادآوري اين‌كه اخيراً مردم افغانستان هم مدعي هستند كه مولانا افغاني است، تصريح كرد: اين درست است كه بلخ امروز در سرزمين افغانستان واقع شده است؛ اما بلخ قديم يا باكتريا از زمان‌هاي بسيار دور جزئي از ايران بوده است و در زمان حيات مولانا بلخ و ديگر بخش‌هاي سرزمين افغانستان نيز جزئي از قلمرو فرهنگي ايران به حساب مي‌آمده است. وي ادامه داد: جالب است بدانيد كه رسانه‌هاي تركمنستان از ابوسعيد ابوالخير عارف نامي ايراني را كه زادگاه او در روستاي «ميهنه» از توابع خراسان رضوي است، به عنوان عارف نامي و تركمن ياد مي‌كنند و اخيراً نيز رسانه‌هاي امارات متحده عربي و برخي كشورهاي عربي، ابوعلي سينا و زكرياي رازي را دانشمند عرب معرفي كرده‌اند؛ درحالي كه رازي به معني كسي است كه در شهر ري زندگي مي‌كند همچون «مروزي» كه در مرو مي‌زيد. هم‌چنان كه برخي گفته‌اند:”الرازي ولد في ري و هو عالم و العربي” و دليل عربي بودن رازي را تاليفات وي به زبان عربي دانسته‌اند؛ حال آن كه زبان عربي، زبان علمي جهان اسلام به شمار مي‌رفته است. به گفته وي نسبت دادن مشاهير تاريخي ايران به كشورهاي ديگر درست مثل آن است كه بگوييم اقبال لاهوري انديشمند نامي پاكستان چون به زبان فارسي شعر سروده بنابراين ايراني است و يا چون سعدي شيرازي اشعاري به زبان عربي دارد پس عرب است. (توضيح باي بک: پس شما چه ميگوئيد؟ داريد دقيقا همين شيوه را براي مهم جلوه دادن خود به کار ميبريد!) اين پژوهشگر در ادامه تاكيد كرد: نسبت به اقدام جمهوري تازه استقلال يافته جمهوري آذربايجان كه به دليل ترك بودن موسس و بنيان‌گذار سلسله صفويه اين دولت ايراني را به خود نسبت‌ داده‌اند بايد گفت كه خوشبختانه تمام اقوام ايراني اعم از كرد، ترك، بلوچ و تركمن و عرب‌زبانان همه خود را ايراني مي‌دانسته و مي‌دانند؛ هم‌چون ساير سلسله‌هايي كه پس از صفويه از اقوام مختلف ايراني شكل گرفت و نشان و دليل آن اين است كه سلسله صفويه زبان فارسي را هم در ايران و هم در امپراطوري عثماني و گوركانيان هند رواج دارد. جليل عرفان‌منش در پايان در پاسخ به اين پرسش ايسنا كه آيا شبكه‌هاي تلويزيوني ايران براي شناسايي فرهنگ و تمدن ايراني چه اقداماتي مي‌توانند انجام دهند؟ گفت: خوشبختانه در گروه تاريخ شبكه دو سيما و در برخي از برنامه‌هاي شبكه‌هاي مختلف سيما، اقدامات ارزنده‌اي در اين خصوص انجام شده‌است؛ در سال جاري برنامه‌ي «زير آسمان ايران» با حضور آقاي دكتر علي‌اكبر ولايتي به موضوع هويت تاريخي ايرانيان و هم‌چنين برخوردهايي از اين دست پاسخ داده است؛ با اين وجود هم‌چنان ضرورت دارد تا علاوه بر صداوسيما ساير رسانه‌هاي مكتوب شنيداري و ديداري نسبت به هويت‌جويي ايرانيان اهتمام ورزند



           
23 بهمن 1391برچسب:, :: 4:10
raza rashid"رضاسيدرشيد"

پیرامون سفر قوام السلطنه خاتمی به تبریز آذربایجان

 

 

خلعت شاهانه بر تن خاتمی

بیزیم سولدوزـ اویرنجی - تاریخ چگونه تکرار می شود و چگونه انکارناپذیر بودن حقیقت را اثبات می نماید؟ شاید آن روز که قوام با نقض یک طرفه قرارداد تهران – تبریز , با قتل عام ده ها هزارتن و نابودی زیرساخت های فرهنگی – اقتصادی و سیاسی آذربایجان ؛ این سرزمین را زیر چکمه های ارتش آپارتاید له نمود و نئشه و سرمست از پیروزی خیانت آمیز خود شعار آزادی آذربایجان در 21 آذر 1325 سر داد! , هرگز مراجعت دوباره  به آذربایجان برای آزادی آن! و حل عین مشکل یعنی مسئبه ملی را تصور نمی نمود! ممکن است مطرح شود که مگر خدای ناکرده آذربایجان  دوباره حکومت تشکیل داده که اینگونه خواب قوام و دوستان دور و نزدیکش را پریشان نموده است؟ جواب خیر است, اما آنچه آذربایجان به آن دست یافته استقلال فکری و فرهنگی و تعریف معینی از هویت ملی تورک آذربایجانی است که چیزی به مراتب خطرناکتر از تشکیل حکومت برای قوام و همفکران پان فارسیست او می باشد.اما علم شدن دوباره  قوام (خاتمی) و سفر او به آذربایجان و رویکرد مشارکتی ها به مسئله به اصطلاح قومیت ها ی ( ملت ها ) ایرانی از جمله آذربایجان را درنگاهی گذرا به عملکرد آنان در دوران تسلط 8 ساله و 4 ساله  برریاست جمهوری و مجلس و نتایج آن می توان یافت؛ که تقریبا امروز بر هر عقل سلیمی واضح و هویداست . شاید ساده ترین و خلاصه ترین جمله و تحلیل در این مورد را  به گونه ذیل بتوان عنوان نمود:

1-       تخلیه اترژی مخالف اعتراضی انیاشته شده در توده مردم بر علیه نظام ,

2-        جلوگیری از شکل گیری و سازمان یابی جریان های سیاسی و روشنفکری مخالف جمهوری اسلامی با چشم امید بستن به جریان اصلاح طلبی حکومتی 

و در نتیجه :

3-       تسلط روحیه ناامیدی و یاس بر مردم در مقابل روح اعتراضی و انقلابی

4-       منفعل و بی خاصیت نمودن جریان های سیاسی مخالف در اپوزوسیون و تثبیت نظام سلطه.

 که این مهم خواست و مطلوب همه حکومتی یان فارغ از اصول گرایی یا اصلاح گرایی آنان می باشد, و از این حیث فرقی بین احمدی تژاد ,خاتمی یا  رفسنجانی وجود ندارد. یگانه تفاوت در انتخاب تاکتیک ها می باشد که بسته به شرایط یین المللی – منطقه ای و داخلی و در جهت حفظ و بقای حاکمیت از سوی سیستم مورد گزینش قرار می گیرد. یکی با پنبه سر می برد یکی با شمشیر!

 اما یک نتیجه دیگر نیز داشت و آن ثبوت عملی عدم اصلاح و دموکراتیزاسیون سیستم برای عموم مردم بود  که مروری بر قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز موید موضوع است. بنیادگرائی اسلامی و تفکر سانترالیستی – شوینیستی فارس محور عناصرمهمی هستند که  (  علارقم وجود برخی ماده و تبصره ها از جمله  اصول مربوط یه قانون مدنی و احزاب , اصل 15 و 19 و .... که اتفاقا اصلاح طلبان نیز از آنها به عنوان اصول معطل مانده قانون اساسی یاد می کردند و ای بسا که برای همیشه تعطیل خواهند ماند ) در اصول صدور انقلاب و اسلام به جهان , اصل ولایت مطلقه فقیه , انکار چند ملیتی بودن کشور ایران , رسمیت زبان فارسی , نظارت استصوابی شورای نگهبان و .....  به صورت عریان جلوه می نمایند.امروز سن و سالی از قوام ( خاتمی ) گذشته و بسیار مکارتر و با تجربه تر از 62 سال پیش است. او و همفکرانش به خوبی می دانند که آذربایجان امروز بیش از هرچیز به انبار باروتی می ماند که انفجار آن امپراطوری اسلامی – آریایی او یعنی ایران را ویران خواهد نمود و نیز می دانند که با توجه به وضعیت موجود یین المللی – منطقه ای  و آذربایجان اینبار دستیابی و استعمارآن بعد از هر حادثه ناگواری ای بسا غیرممکن باشد! چرا که آذربایجان با رشد آنچه که از آن به عنوان استقلال فکری ,فرهنگی– سیاسی  و تعریف هویت ملی مستقل یاد شد در حال بازگشت به خویش و طرد تدریجی هویت جعلی پارسی – ایرانی  به صورت غیر فیزیکی  است !  این مهم را هم سیستم حاکم وهم مرشد اصطلاحات ( اصلاحات ) در جریان دو انتخابات مجلس هفتم و ریاست جمهوری نهم و صد الیته قیام 1 خرداد 1385  به خوبی  دریافته اند. لذا با تعمیم پروژه اصلاحاتی مذکور به آذربایجان در صدد ایجاد ترمز در تکوین شعور ملی ملت تورک؛ و پیشرفت و توسعه فکری- سیاسی  حرکت ملی آذربایجان با تجویز مُسَّکِّن به جای درمان ( از جنس تجویزی برای اپوزوسیون فارس در 2 خرداد 1376 ) هستند , سرابی که نتیجه آن با توجه به آنچه در فوق گفته شد از قبل روشن است!  کاربرد پنبه به جای شمشیر! و الیته که ملت آذربایجان و فعالیت سیاسی- ملی آذربایجان آگاه تر بوده و با این حیله گری ها بیگانه نیستند.  آری قوام ( خاتمی ) به تبریز آذربایجان می آید آن هم با صور و ساطی که عبدالعلی زاده استاندار زمان سردار سازندگی و درویش زاده معاون شهردار, یحیی محمدزاده استاندار مرشد اصطلاحات ( اصلاحات ) , سارخانی , اروج علی محمدی فرماندار سابق تبریز , کاظمی فرماندار سابق کلیبر , میلانی ها و طیف ملی – مذهبی در عنفوان انتخابات مجلس هشتم ترتیب داده اند.

گذشت آن زمانی که با عوام فریبی و ژست دموکراتیک آن هم از نوع دینی ! قدری دیگر مردم را کَلّه پا نگه داشت.

بابک بخت آور

آذر 1386



           
23 بهمن 1391برچسب:, :: 4:10
raza rashid"رضاسيدرشيد"
برادران آذري سردار رضایی این مطلب عینا از سایت تابناک وابسته به محسن رضایی نقل میشود گروه آذربای بیزیم سولدوزـپانزده نفر از برادران آذری به اتهام دادن اطلاعات در مورد خطوط لوله شرکتها و کمپانیهای غربی در طی سالهای 2005 تا 2006، با ادعا و شكایت دادگاه کشور آذربایجان به زندانهای طویل المدت بالای پانزده سال محکوم شدند. به گزارش خبرنگار «تابناك» دادگاه آذربایجانی در حالي ادعای نفوذ ایران در آذربایجان را دلیل این مجازات بی‌پایه و اساس دانست كه برخي كشورهاي غربي داراي نفوذ همه‌جانبه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و حتی نظامی در اين کشورند و به‌راحتی می‌توان با این نفوذ، الهام علی‌اف را سرنگون نمود و مهره‌های خوش‌خدمت‌تر از او را به کرسی ریاست‌جمهوری این کشور کوچک نشاند. همچنین وزارت امنیت داخلی آذربایجان در بیانیه‌اي، به زعم خود جزئیات بیشتری از این گروه دستگیر شده منتسب به ایران را آشکار نمود. در این بیانیه آمده است: این گروه اطلاعات کمپانیها، خطوط عملیاتی لوله های نفت و گاز و تعداد کارمندان غربی که در این زمینه مشغول فعالیت هستند را طی سالهای 2005 تا 2006 به ایران گزارش می‌نموده است. این گروه که در ماه ژانویه سال 2007 در باکو دستگیر شده بود، ابتدا به اتهام کودتا و اقدام مسلحانه و مواد مخدر و تلاش برای در اختیار گرفتن حکومت آذربایجان دستگیر شده بودند اما طی 11 ماه گذشته با تمام تلاش سیستم امنیتی و قضایی کشور آذربایجان هیچ‌گونه مدرک جرمی علیه آنها پیدا نشد و نهایتا اتهام آنها ارائه اطلاعاتی به ایران اعلام می شود که کسب اینگونه اطلاعات، به‌راحتی از طریق اینترنت و وبسایت کمپانیهای غربی قابل دستيابي است.تلویزیون دولتی جمهوری آذربایجان به نقل از وزارت امنیت ملی این کشور مدعی شده که این گروه در ارتباط با سپاه پاسداران ایران بوده و هدف آنها "استقرار حکومتی مبتنی بر قوانین شرع در این کشور بوده است. این وزارت سفر به شهرهای قم، رشت و مشهد در ایران و اعلام همبستگی برای مبارزه با آمریکا و اسرائیل را هم از اتهامات این گروه اعلام کرده است.خبرگزاری آسوشیتد پرس به نقل از وکیل مدافع متهم ردیف اول این پرونده (سعید داداش‌بیلی) این اتهام ها را رد کرده و آنها را "بی پایه" خوانده است. گفتني است، گستاخي سرويس امنيتي آذربايجان عليه آذري ها در حالي است كه جمعیت هشتاد درصدی شیعه کشور آذربایجان داراي پیوندهای عمیق فرهنگی و تاریخی با برادران آذری زبان ایرانی هستند و همیشه در کنار آنانند. همچنین سفر به قم yaşasın türk dünyası ، رشت و مشهد در حالی به عنوان جرم این افراد اعلام شده که شیعیان مقیم جمهوری آذربایجان ارادتی عمیق به خاندان اهل بیت(ع) دارند و علاوه بر سفرهای مکرر به قم و مشهد برای زیارت، بسیاری از آنان بستگان زیادی در شهرهای رشت، آستارا، تبریز و اردبیل دارند و حتی در دوران حکومت کمونیستی شوروی، روابط عمیق خود با یکدیگر را حفظ کردند. همچنین خاستگاه آبا و اجدادی مرجع فقید ، آیت الله العظمی فاضل لنکرانی که از پرطرفدارترین رهبران مذهبی شیعه به شمار می رفت، لنکران در جمهوری آذربایجان کنونی است.

           
23 بهمن 1391برچسب:, :: 4:10
raza rashid"رضاسيدرشيد"

دروغها و تهمتهای جدید پیمان عارف

این متن توسط خوانندگان ارسال شده است

بیزیم سولدوزـ پیمان عارف که پیش از این در وبلاگ خود برای برگزاری مراسم ختم ورجاوند در تبریز اعلام آمادگی نموده بود ، در تازه ترین گزافه گویی خود در پاسخ به یک دانشجوی کرد که گفته بود "تو هم مثه بقیه تورکها و همشهریهای عوضیت دشمن ملت کورد هستی" نوشت: من دشمنی با "ملت کرد" و "ملت ترک" دارم. اودر بخش دیگر از نوشته اش به نشریه وزین و ماندگار در تاریخ جنبش دانشجویی آذربایجان؛ "یول" ، توهین نموده و نوشت: هنوز دانشکده حقوق دانشگاه تهران "یول" پاره کردنهای مرا فراموش نکرده است. او همچنین بدروغ از زبان دلاور مرد آذربایجانی عباس لیسانی، نوشت: عباس لسانی میگوید ایران مال ماست و سربلندی و شوکت اش شوکت ماست و حتی باید آذربایجان آن طرف نیز به ما بپیوندد. او همچنین در واکنش به انتشار عکسها خود درمذاسم 21 آذر پارسال در وبلاگ یکی از دانشجویان شوونیست- که البته سابقا باهم همفکر بوده اند ولی در این اواخر کنتاکتهای باهم داشته اند - در یک دروغ آشکار ، حضور مزورانه خود در مراسم گرامیداشت 21 آذر پارسال را در دانشگاه تهران منکر شد و نوشت: تاکنون در هیچ مراسمی که در گرامیداشت سید جعفر پیشه وری برگزار شده باشه شرکتی نداشته ام. و قویا و مجدا عرض میکنم که عکسهایی که در وبلاگ شوکران نامه منتشر گردیده ساختگی و مونتاج شده است
متن کامل نوشته های دانشجوی کرد و پیمان عارف، این عنصر خود فروخته آذربایجان در ذیل می آید:
نویسنده: دانشجوی کورد
سه شنبه 27 آذر1386 ساعت: 22:48
عارف فاشیست! خودتو چند به شونیستای فارس فروختی نامرد؟ خداوکیلی راستش رو بگو اگه تو تظاهرات دانشگاه همشهریهای عوضیت وجودشو داشتن که حضور پیدا کنن بازم اینقدر لیچار می بافتی؟ تو هم مشکلت اینه که مثه بقیه تورکها دشمن ملت کورد هستی. این البرز زاهدی خوب رسوات کرده نامرد. تو دشمن ملت کوردی براتم فرقی نداره که با پان ایرانیستا بر علیه ملت قهرمان ما متحد بشی یا با پان تورکا.
بسه دیگه اینقدر هم لیچار بار این و اون نکن. من خودم شاهد بودم که اون روز همین البرز زاهدی و دوستانش چه دلاوریهایی تو دانشگاه کردند بزدل اونوقت تو کجا بودی نامرد؟ اگه مرد نیستی و شرف نداری به دیگران حمله نکن.

نویسنده: تجددنامه/ پاسخ به دانشجوی کورد
چهارشنبه 28 آذر1386 ساعت: 0:9
1: در جایی از ملی گرایی ایرانی ایستاده ام که تنها مفاهیمی که در "سخن سیاسی" اش نمیگنجد مفاهیم شوونیستی و فاشیستی است. آنجا جایی است که لیبرال-ناسیونالیسم میخوانندش و تمامی روشنفکری مشروطه -مکتب تبریز از فتحعلی آخوندزاده تا ملکم و میرزا یوسف خام مستشارالدوله تبریزی و...- آنجا ایستاده اند. در تاریخ معاصر متاخر نیز برجسته ترین نمادش مصدق کبیر است. آیا مصدق شوونیست بود؟ آیا مصدق فاشیست بود یا فاشیسم ستیز و قربانی فاشیسم اتفاقا برخی از روایتهای فاشیستی از ناسیونالیسم ایرانی چون سومکا و آریا و ....! 2 از وقتی یادم میآید مصدقی بودم و هیچگاه چیز دیگری نبوده ام. مصدقی و لیبرال-ناسیونالیست امروز نشده ام. بلکه در تمام زندگی سیاسی ام چنین بوده ام و هستم!

: دشمنی با "ملت کرد" و "ملت ترک" و تمام تجزیه طلبان دیگر دارم اما با قوم کرد و قوم ترک و.... تا بدانجا که پای خویش از تمامیت ارضی این خاک پاک فراتر ننهاده اند، مفاهمه ای کاملا همدلانه دارم! 3: اگر به قول شما همشهریانم نیز رفتاری چنین گستاخانه و تجزیه طلبانه از خویش بروز میدادند ، قطعا آتشین تر نهیب شان میزدم. هنوز دانشکده حقوق دانشگاه تهران "یول" پاره کردنهای مرا فراموش نکرده است. البته الان بسیار لیبرالتر برخورد میکنم و "یول" را پاره نمیکنم و گمان نمیدارم که اینان اجنبی زاده هستند اما چنان نهیب شان میزنم که.....! ضمنا من حتی در میان تندترین همشهریانم نیز "جدایی طلب" ندیده ام. این را جدا میگویم. "جدایی طلبی" در کوردیستان شما قائده است اما در آذربایجان ما استثناء! آذربایجان هماره سر ایران و پاسدار ایران بوده است. امروز نیز به گمانم فعالین قومی اش بر بستر شکافی واقعی تنها "حقوق فرهنگی شان" را در چارچوب ایران زمین میطلبند و بس! وقتی عباس لسانی میگوید ایران مال ماست و سربلندی و شوکت اش شوکت ماست و حتی باید آذربایجان آن طرف نیز به ما بپیوندد. و تنها نقدش این است که در مناسبات اجتماعی و توزیع قدرت نسبت ترک-فارس میبایست تعدیل شود، من چگونه به این ایرانی که خواهان بازگشت 17 شهر قفقاز نیز هست میتوانم انگ تجزیه بزنم؟ اصلا مگر جدایی آذربایجان از ایران ممکن است؟ مرزش را لطفا به من بگویید! ... برای روشن شدن اذهان میگم. با وجود آنکه سید جعفر پیشه وری رو مستند به عهدنامه قوام-سلام الله جاوید جدایی طلب نمیدونم ولی تاکنون در هیچ مراسمی که در گرامیداشت او برگزار شده باشه شرکتی نداشته ام. و قویا و مجدا عرض میکنم که عکسهایی که در وبلاگ امنیتی شوکران نامه- متعلق به دلاور آملی مان- منتشر گردیده ساختگی و مونتاج شده است

فرزاد صمدلی اخراجی علوم سیاسی امام صادق است. تصمیم میگیرم نشسته و به سخنانش گوش دهم. دقایقی نیز مینشینم و به سخنرانی تجلیل آمیز و البته غیر تحلیلی فرزاد صمدلی گرامی در مورد فرقه دموکرات آذربایجان گوش میدهم. در میانه سخنرانی اش نیز که احساس میکنم سخنانش فهم سیاسی جدیدی بر داشته ها و دانسته هایم -به عنوان یک دانش آموز علم سیاست و نه دانشجوی عادی و پرشور آذربایجانگرا- نمی افزاید، به آرامی جلسه را ترک میکنم و...



           
23 بهمن 1391برچسب:, :: 4:10
raza rashid"رضاسيدرشيد"

حركت جنبش آزاديخواهانه در  كردستان عراق  سال 1991 ميلادي از شهر رانيه و سليمانيه شروع شد به رهبري احزاب زير :

1 ) حزب دمكرات كردستان عراق به رهبري مسعود بارزاني .

2 ) اتحاديه ميهني كردستان عراق ( جلال طالباني )

3 ) حزب سوسياليست هاي كردستان ( به رهبري دكتر محمود رسول مامند )

4 ) شاخه كردستان حزب كمونيست ( به رهبري عزيز محمد )

5 ) حزب ملت كردستان ( به رهبري سامي عبدالرحمان )

6 ) حزب سوسياليست كرد ( يك حزب راست گراي ناسوناليستي ) كه تمامي شهرهاي كردنشين را آزاد كردند .



           
20 بهمن 1391برچسب:, :: 3:7
raza rashid"رضاسيدرشيد"

يعقوبي گويد : از شهر سيروان تا سيمره كه شهرستاني است معروف به ( مهر جانقذق ) دو منزل راه است . [مقدسي ] ،

[ماسندان ] را همان [مهر جانقذق ] يا سيمره ميداند . محل شهر سيمره با حدود [ دره شهر ] امروزي در استان ايلام قابل تطبيق است اين تطبيق نيز با كمك نقشه هاي قرن چهارم و نقشه هاي فعلي به خوبي ميسر است .

در جغرافياي تاريخي و تاريخ لرستان در باره سيمره نوشته شده است :

سيمره تا سال 1340 شمسي از بخشهاي شهرستان ايلام به شمار مي رفت اين شهر از طرف شمال و مشرق ب رودخانه سيمره ( صيمره ) بود . دره شهر در 115 كيلو متري جنوب شرقي شهرستان ايلام واقع است . سيمره در سال 258 هـ . ق در اثر زلزله به ويرانه اي تبديل شد و از سال 258 هـ . ق  تا قرن پنجم و ششم به همان حال ويران ياقي ماند . از اين زمان به بعد ، مختصري آباد شد ، شهري كوچك بر خرابه هاي كهن بناگرديد . سرانجام اين آبادي مختصر نيز به واسطه وقايع ناگواري چون حمله تيمور روبه ويراني نهاد و دهكده اي به نام ( دره شهر ) برجاي ماند . در دوره ( عيلاميان ) در محل سيمره شهري به نام ( ماداكتو ) قرار داشت .

منبع : جغرافياي تاريخي شهرها     چاپ دوم          1372 شمسي      تاليف : عبدالحسين نهچيري



           
20 بهمن 1391برچسب:, :: 3:7
raza rashid"رضاسيدرشيد"

تا كي به خواب غفلت ، تا چند شور مستي

                                      تا كي به فكر ماندن ، تا چند خود پرستي

نقدينه‌ي جواني دادي ز كف چه آسان

                                      و اينك به جاي نيرو ، جا كرده سخت سستي

بودي به فكر دنيا سرگرم نابكاري

                                      روزي كه بْد فراهم نيروي تندرستي

جام جم است اين دل اسرار مي نمايد

                                      با سنگ خود پرستي صد حيف كان شكستي

حيف است كز جهالت اندازد ابن آدم

                                      خود را ز اوج عزَت بر خاكدان پستي

تأخير اگر چه رفته است ، تا وقت باز باقي است

                                      « شيوا » پي تدارك بايست پيشدستي

 




           
20 بهمن 1391برچسب:, :: 3:7
raza rashid"رضاسيدرشيد"

گويند شبي خيام بزم عشرت چيده بود، شراب و شاهد و شمع و نقل درآن. ناگاه بادي وزيد و شمع را كشت و سبوي شاعر را شكست. شاعر كه در عالم نشأت و مستي «بيخبر از ملك هستي» بود؛ اين رباعي را بر بديهه گفت:
ابريق مَي مرا شكستي ربي
بر من در عيش رب بستي ربي
بر خاك ريختي مي ناب مرا
خاكم به دهان مگر تو مستي ربي
اما اين گستاخي‌اي بود كه بي مكافات نماند؛ گويا قهر الهي در دم روي شاعر را سياه كرد. پير گستاخ توبه كرد و فرياد برآورد:
ناكرده گناه در جهان كيست بگو
وآن كس كه گنه نكرد چون زيست بگو
من بدكردم و تو بد مكافات كني
پس فرق ميان من و تو چيست بگو



           
20 بهمن 1391برچسب:, :: 3:7
raza rashid"رضاسيدرشيد"

 

آیا میدانید: که سطح شهر مکزیک سالانه 25 سانتیمتر نشست میکند ؟

آیا میدانید: 85% گیاهان در اقیانوس ها هستند .

آیا میدانید: استخوان ران انسان قوی تر از بتن هستند .

آیا میدانید: آب گرم از آب سرد سریعتر یخ میبندد .

آیا میدانید: نهنگ نمی تواند به عقب شنا کند .

آیا میدانید: افراد باهوش داراى روى و مس بیشترى در موهایشان هستند .

آیا میدانید: استرالیا تنها قاره بدون آتشفشان فعال است .

آیا میدانید: آتش معمولا از سربالائی سریعتر حرکت می کند تا در سراشیبی.

آیا میدانید: سنجاقک ها با داشتن 6 پا نمیتوانند راه بروند .

آیا میدانید: مردم بیشتر از حیوانات در آفریقا کشته میشوند .

آیا میدانید: مینای دندان سخت ترین ماده در بدن شماست.

آیا میدانید: امن ترین رنگ ماشین سفید است.

آیا میدانید: قدیمی ترین کلمه در زبان انگلیسی شهراست.

آیا میدانید: انگور در ماکروویو منفجر میشود .

آیا میدانید: پرده ونیزی در ژاپن اختراع شد .

آیا میدانید: بنای تاج محل در هند به طور کامل از سنگ مرمر ساخته شده

آیا میدانید: عقرب زیر نور ماوراء بنفش میدرخشد .

آیا میدانید: آمریکایی ها 35000 تن ماکارونی در سال میخورند .

آیا میدانید: اسیدهای معده موجود در معده مار می تواند استخوان ها و دندان ها را هضم کند.

آیا میدانید:شما در موقع خواب کالری بیشتری میسوزانید تا تماشای تلویزیون .

آیا میدانید: به ازای هر انسان 200 میلیون حشره وجود دارد .

آیا میدانید: ما در طول زندگیمان 18 کیلو پوست میاندازیم

آیا میدانید: هنگام صحبت کردن ، برای بیان هر کلمه (72) ماهیچه بکار گرفته میشود .

آیا میدانید: سرعت رشد ناخن های مردان نسبت به زنان بیشتر است .

آیا میدانید: دندانهای که رنگ شکری دارد نسبت به دندانهای که رنگ سفید دارد دیرتر خراب میشود.

آیا میدانید: چین تولید کننده 70% اسباب بازی های جهان است

آیا میدانید: به طور متوسط روزانه، 12 نوزاد به خانوادههای اشتباه داده میشوند.

آیا میدانید: آیا میدانستید که در 4000 سال قبل، هیچ حیوانی اهلی نبود ؟

آیا میدانید: 30 برابر مردمی که امروزه بر سطح زمین زندگی میکنند در زیر خاک مدفون شده اند

آیا میدانید: نوکیا، نام محلی در جنوب فنلاند است که اسم شرکت نوکیا هم برگرفته از نام همین محل می باش



           
20 بهمن 1391برچسب:, :: 3:7
raza rashid"رضاسيدرشيد"

ازهمان روزی که دست حضرت«قابیل»

گشت آلوده بخون حضرت«هابیل»،

از همان روزی که فرزندان«آدم»

-صدر پیغام آوران حضرت باری تعالی-

زهر تلخ دشمنی در خون شان جوشید،

آدمیت مرد



           
20 بهمن 1391برچسب:, :: 3:7
raza rashid"رضاسيدرشيد"

«شیرکو بیکس» از آن دسته شاعرانی است که نام او و شعرش در شعر امروز جهان ثبت شده است. فرزند مردی است که خود شاعر بوده و «شیرکو» پسری است که نشان از پدر دارد.

«شیرکو» زاده سلیمانیه عراق است.

۱۷ ساله بود که اولین شعرش در هفته نامه ای که آن سالها در سلیمانیه منتشر می شد، به چاپ رسید تا شعر و شاعری برای شاعر به وظیفه ای جدی تبدیل شود. در سال ۱۹۶۸، یعنی حدود ۴۰ سال قبل، اولین مجموعه «شیرکو» با نام «مهتاب شعر» در بغداد به چاپ رسید و پس از آن دفترهای شعر او یکی پس از دیگری آمد تا به عنوان شاعری جدی خود را به جهانیان بشناساند.



           
20 بهمن 1391برچسب:, :: 3:7
raza rashid"رضاسيدرشيد"

 مرکب از دو واژه (اور) و (میه) = اور که در اصل بصورت: (اور) یا (آور) به فتح (ا) و یا بشکل الف(آ)و به ضمه (و) و سکون (ر) بوده، یک واژه کردی و به معنی آتش است. اما چون زبان کردی بعد از ورود اسلام به ایران شیوه نوشتاری پهلوی را ازدست داده و از این به بعد با الفبای عربی، به یک شیوه بدون اعراب نوشته میشده ، خواننده صورت سهل تری را برای تلفظ کلماتی که با آن نامانوس بوده، برگزیده است. از این رو هر وقت با واژه(آور) روبرو شده، آن را با ضمه (ا) و سکون (و) و (ر) خوانده که تلفظی است غلط ولی سهلتر ازصورت اصلی آن است، و در اثر کثرت استعمال به صورت غلط مشهور آن تا به امروز باقیمانده است. و (میه) تصحیف: (مای یا ماد) است. بنابراین نام شهر اورمیه در اصل به صورت: (آورمای،آورماد،اورمای،اورماد) بمعنی آتش ماد بوده است، و این به سبب وجود آتشکده های مهمی که مادهای زردشتی در آنجا برپای داشته اند، صورت گرفته است. اینکه برخی گفته اند (اور) به معنی شهر و (میه) به معنی آب و در نتیجه اورمیه به معنی شهر آب است، بی ربط است زیرا نه ( اور) به معنی شهر و نه (میه) به معنی آب است! چون این نامگذاری مربوط به زمان آمدن اعراب به ایران نیست! بلکه نام شهر اورمیه (آتش ماد) نامی است قدیمی و مربوط به زمان (مادها) نیای کردان امروزیست که درآنجا ساکن بوده اند، و دانشمندان قدمت این شهر را حتی تا زمان حضرت زردشت پیغمبر بزرگوار ایرانی کرد به عقب برده و آنرا شهر زردشت خوانده اند و گویند: زردشت این شهر را بنا نهاده است.

متاسفانه امروزه شکل تاریخی نام این شهر باستانی تحریف شده و به غلط ارومیه نوشته میشود ولی خوشبختانه در محاوره محلی نام باستانی آن همچنان متداول است



           
20 بهمن 1391برچسب:, :: 3:7
raza rashid"رضاسيدرشيد"
درباره وبلاگ


وچه ساده با گریستن خویش زاده می شویم و چه ساده با گریستن دیگران از دنیا می رویم و میان این دو سادگی معمایی میسازیم به نام زندگی"رضاسيدرشيد"
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سولاكانsoolakan و آدرس soolakan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.