kurdland
روستاى سولاکان دردامنه كوه 2835متري عبدالرزاق باآب وهوايي كوهستاني وطبيعتي زيبا ومردماني ازتبارفرهنگ وادب واكثراتحصيل كرده باحدود120نفردارندگان تحصيلات عالي وحدود13وبلاگ نويس ويك وبسايت رسمي يكي ازنادرترين روستاهاي ادبي وفرهنگي ايران وكردستان ميباشدوحدودات روستاازگنجيه زيويه تانزديكيهاي غاركرفتوكه هردوضلع اين روستاوغارهاي زيرزمينان درامتداداين اضلاع وآثارباقيمانده ازقلعه هاي باستاني ازوجودتمدني عظيم حکايت دارد

آرامگاه كوروش :

1 ـ موقعيت پاسارگارد :

شهر پاسارگارد در 138 كيلومتري شيراز در جاده آسفالته شيراز به آباده با فاصله 3 كيلومتري جاده قرار دارد و دشتي كه پاسارگارد در آن واقع شده است دشت مرغاب ناميده مي شود و مساحتي معادل 1520 كيلومتر مربه و 1200 متر از سطح دريا ارتفاع دارد .



           
20 بهمن 1391برچسب:, :: 3:7
raza rashid"رضاسيدرشيد"

آبشار شلماش از مهمترین آبشارهایی است که در سطح استان آذربایجان غربی و در شهر سردشت جاری است. آبشار شلماش با دره‌ای سرسبز در کنار جنگل‌های پراکنده، در نزدیکی شهر سردشت واقع شده و از شاخه‌های رودخانه زاب کوچک محسوب می‌شود.

این آبشار که در واقع از سه آبشار تشکیل شده هم اکنون به صورت منطقه‌ای تفریحی درآمده که همه ساله به خصوص در فصل گرما هزاران نفر از مناطق مختلف و به خصوص از شهرهای کردنشین برای دیدن آن عازم سردشت می‌شوند. سه آبشار به ترتیب و پشت سر هم قرار گرفته‌اند که اولین آنها در نزدیکی محل توقف و پارکینگ قرار گرفته‌است. برای دیدن دو آبشار بعدی باید مسافتی نسبتا زیاد را پایین رفته و وارد دره‌ای عمیق شوید. در حال حاضر با احداث پله و حصارهایی بالا و پایین رفتن از دره راحت تر و کم خطر تر شده‌است.

در فصل بهار این آبشار پر آبترین روزهای خود را می‌گذراند. آب و هوای منطقه تا اواسط اردیبهشت هم سرد است ولی از اول خرداد ماه به بعد تا اواسط پاییز می‌تواند موقع مناسبی برای سفر به این منطقه باشد.



           
20 بهمن 1391برچسب:, :: 3:7
raza rashid"رضاسيدرشيد"

 

به گزارش آژانس خبری شاهونیوز  دکتر نعمت منوچهری در حوزه انتخابیه اورامانات، از بین دیگر کاندیداهای این دوره، بیشترین آرا را کسب کرد.

بعد از دکتر منوچهری، شهاب نادری کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است.

براساس این گزارش، دکتر منوچهری در این دوره از انتخابات مجلس نهم از مجموع ۸۸۷۳۱ رای مأخوذه ۲۱۶۰۲ آرا را کسب کرده است.

آرا کل کاندیداهای مجلس نهم اورامانات:

۱- دکتر نعمت الله منوچهری           ۲۱۶۰۲ رأی 

۲- شهاب نادری                          ۲۰۵۹۶ رأی 

۳- دکتر ارسلان قادری                  ۱۷۵۸۶ رأی 

۴- دکتر محمد نظیف محمدی            ۱۶۳۷۳ رأی 

۵- سعدی رحمانزاده                     ۴۷۶۴   رأی 

۶- محمدعزیز محمدی                   ۱۵۳۳   رأی 



           
19 بهمن 1391برچسب:, :: 0:20
raza rashid"رضاسيدرشيد"
« انتخابات مجلس نهم اورامانات »
 
در انتخابات مجلس نهم به چه کسی رای خواهید داد؟

1- دکتر نعمت منوچهری
.
.
 55رای - 19.6%
.

2- دکتر محمد نظیف محمدی
.
.
 30رای - 10.7%
.

3- محمد عزيز محمدي
.
.
 8رای - 2.8%
.

4- سعدی رحمانزاده
.
.
 6رای - 2.1%
.

5- شهاب نادری
.
.
 49رای - 17.5%
.

6- ارسلان قادری
.
.
 52رای - 18.5%
.

7- انتخابات رو تحریم می کنم
.
.
 80رای - 28.5%
.


عنوان نظرسنجی: انتخابات مجلس نهم اورامانات
تاريخ شروع نظرسنجی: 1390/11/9
مجموع نظرات: 280
آدرس: http://shahoonews.blogfa.com/


           
19 بهمن 1391برچسب:, :: 0:20
raza rashid"رضاسيدرشيد"

طی چند روز اخیر خبر های شنیدیم که  حقیقت ماجرا هنوز هم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ در هاله ای از ابهام است

خودکشی یا قتل یا بن بستی مغزی جوانی را به کام مرگ کشاند 

جوابگوی این حادثه کیست؟

  تنگ دستی و فقر ، بیکاری یا توقعات بی جا  یا .......

چند روز پیش  خبری  به ما رسید که جوانی بنام ............به قتل رسید که به جستجوی  و پیدا کردن حقیقت ماجرا پرداختیم  و هنوز هم اصل ماجرا در شبه هستش یعنی هنوز هم مشخص نیست که این جوان دست به قتل  زده  یا خودکشی کرده ولی این حدس که مرحوم دست به خودکشی زده است  بارزتر است 

 چرا جوانی به فکر خودکشی باشد دلیلش چیست فقر مالی یا ....  ؟؟؟؟؟؟؟

این روزها شهر من پر است از ماجرا های عجیب و غریب 

جوانرود من یا مکزیکو سیتی  چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

 



           
19 بهمن 1391برچسب:, :: 0:20
raza rashid"رضاسيدرشيد"

برهان غليون رئيس شورای ملی سوريه در کنفرانس "دوستان سوريه" اعلام کرد که اگر حکومت بشار اسد سرنگون شود به کردها خودمختاری داده خواهد شد. به گزارش رويترز، برهان غليون، رئيس شورای ملی سوريه، متشکل از نيروهای مخالف حکومت بشار اسد، امروز جمعه پنجم بهمن‌ماه (۲۴ فوريه) در سخنرانی خود در کنفرانس "دوستان سوريه"، از حقوق کردها در اين کشور پشتيبانی کرد. کنفرانس "دوستان سوريه" امروز با حضور نمايندگان بيش از ۷۰ کشور و سازمان بين‌المللی، در محلی خارج از پايتخت تونس آغاز به‌کار کرد. غليون گفت: "سوريه نوين با دولتی غيرمتمرکز خواهد بود و به مقام‌های محلی اجازه خواهد داد که کنترل مسائل خود را خود در دست بگيرند." رئيس شورای ملی سوريه از بنيان‌گذاری شورای رياست جمهوری در رأس امور کشور، دولت خودمختار کرُد و به‌رسميت شناختن هويت کردها در سوريه دفاع کرد. وی خطاب به کردها گفت: "هويت شما به‌رسميت شناخته خواهد شد و در شکل ملی مورد احترام قرار خواهد گرفت. همچنين حقوق شهروندی شما نيز تضمين خواهد شد. شما نقش مهمی در بازسازی سوريه‌ رؤيايی ما ايفا می‌کنيد؛ سوريه‌ای که چندين دهه در آرزوی آن هستيم." برهان غليون همچنين تأکيد کرد که تناقضی ميان سوريه‌ای با ريشه عرب و احترام به هويت ملی کردها وجود ندارد. مردم شهرهای کردنشين سوريه که بيشتر در نواحی شرقی و شمال شرقی اين کشور در مرز با ترکيه و عراق قرار دارند در جنبش اعتراضی عليه حکومت بشار اسد حضور فعالی داشته‌ و کشته‌های بسياری داده‌اند. کردها با ۱۰ تا ۱۵ درصد جمعيت ۲۲ ميليون نفری سوريه بزرگ‌ترين اقليت قومی اين کشور را تشکيل می‌دهند. شورای ملی سوريه پنج‌شنبه ۲۴ شهريورماه سال جاری (۱۵ سپتامبر ۲۰۱۱) با شرکت۱۴۰ نفر از فعالان و شخصيت‌های سياسی اين کشور در استانبول تشکيل شد که بخشی از نيروهای آن در خاک سوريه هستند. در شورای ملی سوريه نمايندگانی از کميته‌های محلی که تظاهرات را سازماندهی می‌کنند، کردها، آشوری‌ها، اخوان‌المسلمين که سال‌هاست فعاليت‌شان ممنوع است و چهره‌هايی چون بسمه قضمانی، سخنگوی مطبوعاتی اين شورا و عبدالباسط سيدا، متفکر سوری شرکت دارند. برهان غليون، رئيس شورای ملی سوريه، جامعه‌شناس و استاد دانشگاه در سوربون فرانسه است



           
19 بهمن 1391برچسب:, :: 0:20
raza rashid"رضاسيدرشيد"

به گزارش آژانس خبری شاهونیوز پیکر پاک دکتر ابراهیم یونسی نویسنده و مترجم کشورمان ظهر امروز جمعه با حضور گسترده مردم از استان کردستان در قبرستان سلیمان بگ شهر بانه به خاک سپرده شد. Younessi Ibrahim4 120210

 این گزارش ها می افزاید در این همایش بزرگ؛ آزاد یونسی فرزند استاد ماندگار و همچنین همسر گرانقدرشان از مردم حاضر در مراسم تشکر کرده اند . همچنین پیام تسلیت معاون وزیر فرهنگ و ارشاد  نیز منتشر شده است .

استاد ابراهیم یونسی نویسنده و مترجم کشورمان ظهر چهارشنبه بعلت بیماری در تهران چشم از جهان فرو بست.

شاهونیوز این ضایعه را به ملت بزرگ ایران و بخصوص مردمان فرهیخته غرب کشور تسلیت می گوید و برای بازماندگان آن انسان وارسته از خداوند بزرگ صبز جزیل آرزومند است .



           
19 بهمن 1391برچسب:, :: 0:20
raza rashid"رضاسيدرشيد"

پسر بچه اي 14 ساله به نام حسین منصوری ملقب به مریوان مدت60 روز است كه گمشده است از هموطنان عزيز خواهشمنديم در صورت رويت با شماره هاي زير تماس حاصل فرمايند و پدر و مادري را از نگراني در بياورند.

 

 آدرس منـزل : روانسـر روستـای گِـل سفیـد 

 09189929133

09186232686



           
19 بهمن 1391برچسب:, :: 0:20
raza rashid"رضاسيدرشيد"

بدنبال گرانی اقلام خوراکی و مواد غذایی، این روزها قیمت برنج در بازار کرمانشاه افزایش یافته است و به نوعی خرید برنج برای مردم این استان کمیاب و گران شده است.

به گزارش آژانس خبری شاهونیوز ، از هفته های پیش شایعه افزایش قیمت برخی از اقلام خوراکی در بازار کرمانشاه بر سر زبانها افتاد و خواه ناخواه برخی از این افزایش قیمتها متاثر از اخبار ضد و نقیض در خصوص افزایش قیمت بود.

پس از افزایش قیمت برخی لبنیات در بازار از چند روز پیش نیز قیمت برنج در بازار کرمانشاه سیر صعودی به خود گرفته است.

متعاقب این افزایش قیمت، برخی از بازاریان برای کسب سود بیشتر، از فروش برنج های موجود در مغازه و انبار خود امتناع می ورزند و به امید گرانتر شدن این قلم ضروری در سبد خانوارها ، تمام برنج های خود را به نوعی احتکار می کنند.

از روز چهارشنبه، پیدا کردن کیسه های برنج پاکستانی و هندی در بازار کرمانشاه به امری غیرممکن مبدل شده است و مغازه داران این نوع برنجها را کیسه ای ۲۵ هزار تومان به فروش می رسانند.

این امر موجب ناراضایتی مردم کرمانشاه شده است و این ترس و نگرانی با نزدیک شدن به پایان سال شدت می گیرد.

یکی از شهروندان کرمانشاهی که به شغل بنایی مشغول است، می گوید: برخی از شهروندان که فرزند زیادی دارند و شغل ثابتی نیز ندارند، از عهده مخارج امروزی بازار عاجزند و با کمترین امکانات اولیه زندگی امرار معاش می کنند و پول یارانه ها نیز با این میزان افزایش قیمت همخوانی ندارد.

سخن این شهروندان در حالی است که مسئولان اقتصادی استان به نوعی درباره این موضوع سکوت کرده اند.

براساس این گزارش، از روز چهارشنبه بسیاری از شهروندان کرمانشاهی از ترس گران شدن قیمت برنج در بازار اقدام به خرید برنج می کنند و به نوعی برنج در بازار کمیاب شده است.



           
19 بهمن 1391برچسب:, :: 0:20
raza rashid"رضاسيدرشيد"



           
19 بهمن 1391برچسب:, :: 0:20
raza rashid"رضاسيدرشيد"

نامگذاری روز 19 اردیبهشت بە عنوان روز معلم موضوعی است کە از 3 سال قبل و همزمان با اعدام معلم کورد، فرزاد کمانگر مطرح شدە است و پرسشها و چراهای گوناگونی در این مورد پیش کشیدە شدە است کە در واقع بر ارائەی دلایلی موجە جهت اعلام این روز بە نام فرزاد کمانگر تاکید دارند. از جهتی دیگر بسیارند کسانی کە تنها از سر عاطفە و کمترهمراه  با تحلیل جوانب بر خواستەی خود پا فشاری میکنند، در هر حال این مطلب سعی دارد با اشارە بە ابعادی از نمودهای فرزاد کمانگر این موضوع را مورد بحث قرار دهد، اما قبل از هر چیز لازم میداند کە اشارەای کوتاه بە مفهوم معلم و همچنین اهمیت نامگذاری یکی از روزهای سال بە نام معلم و سر انجام تغییر این روز در چنین مقطعی از تاریخ سیاسی ایران داشتە باشم.

معلم اشارە بە کسی دارد کە تعلیم را پیشە کردە است و دانستەهای خود را از هر منبعی کە باشد در اختیار دیگران قرار میدهد و با این کار وجود خود را کە بخش اعظمش از ذهن و اندیشە و باورهایش تشکیل میشود بە اشتراک میگذارد، اشتراکی یک طرفە کە بسیار کمتر از آنکە میبخشد میگیرد. در بیشتر فرهنگها معلم از جایگاه والایی در اجتماع برخوردار است و شکی نیست کە این جایگاه تنها بە خاطر بخشندگی وی در دانش است. از طرفی دیگر چون در نظام آموزشی مدرن "تعلیم" بە همراه "تربیت" در مراکز آموزشی و مدارس ارائە میشود پس عملا وظیفەی "تربیت" نظاممند نیز بە عهدەی معلم میباشد و اینجاست کە بەغیر از بعد آموزشی و ارتقای دانش افراد اجتماع، بعد تربیتی و ارتقای جوانب انسانی افراد نیز بر دوش معلم میباشد، پس در اینجاست کە دلیل جایگاه والای معلم در فرهنگهای مختلف روشن میشود، چە بسا معلمی کە این بار سنگین را مشتاقانە بە دوش کشیدە باشد.

اهمیت نامگذاری یک روز بە نام "معلم"  آن هم در تقویم رسمی یک کشور نشانگر اهمیت فرایند تعلیم و تربیت از نگاه نظام مدیریتی آن میباشد و با توجە بە وجود این روز در تقویم اکثر و یا شاید تمامی کشورها بە سادگی اهمیت "معلم" در تمامی نظامها با هر فورم و ساختاری قابل فهم است، اما چیزی کە در این میان تفاوتها را برجستە میکند و دست ما را برای ارزشگذاری باز میکند از یک طرف نوع نظامهای سیاسی و مدیریتی جوامع کە خود نظامهای تعلیمی و تربیتی خاص خود را بر میتابند و از طرفی دیگر ابعاد شخصیتی "نماد" روز معلم در جوامع میباشد. چنانچە یک معلم با خصوصیات یک انسان سکولار و معتقد بە اصالت انسان نمیتواند بە عنوان نماد معلم در یک نظام دینی معرفی شود. پس با این وصف شناختی کوتاه از ابعاد شخصیتی نماد معلم در هر کشوری میتواند بخشهای عمدەای از جهانبینی نظام سیاسی را برایمان روشن کند و بلعکس با شناخت از اصول هر نظام سیاسیی میتوان بخشهایی اصلی از ابعاد شخصیتی نماد معلمش را تشخیص داد.

با توجە بە نکاتی کە در بالا اشارە شد و با در نظر گرفتن رابطە مستقیم میان نظام سیاسی و نماد معلم (کە در واقع معلم وظیفەی انتقال ارزشهای آن نظام را بە دوش دارد)، تصمیم بە تغییر این نماد میتواند بە عنوان یک تصمیم بە ایجاد یک تغییر اصولی و اساسی در وضعیت تثبیت شدەی یک ساختار و نظام سیاسی در نظر گرفت زیرا یا نظام در انتخاب نماد خود دچار اشتباه شدە است (اگر از طرف نظام تغییر دادە شود) یا نظام خود از طرف مردمش بە چالش بنیادی کشاندە شدە است، کە  از این دو حالت بەدر نیست و نمیتواند باشد. بدین گونە تصمیم بە تغییر نماد "معلم" از طرف طیفهای گستردەای از مردم ایران اعم از ملتهای مختلف ساکن ایران و اقشار و اصناف گوناگون جامعە، در واقع در راستای مضروب کردن ریشەهای جمهوری اسلامی بە عنوان نظام سیاسی حاکم بر مردم ایران است – با در نظر گرفتن اینکە "آیت اللە مطهری"  کە نماد معلم در ایران کنونی است از بنیانگذاران جمهوری اسلامی و کشتە شدە بە دست مخالفان آن نظام میباشد- و اگر اینک "فرزاد کمانگر" و روز اعدام شدنش بە دست محافظان جمهوری اسلامی از طرف مردم بە عنوان نماد و روز معلم معرفی میشود بدین معنی است کە یک جدال جدی بین مردم و ریشەهای نظام در میان است و شروع یک گذار واقعی را در این جدال لمس میکنیم.



فرزاد کمانگر

فرزاد کمانگر متولد 1354 در شهرستان کامیاران، شهری با لشکری از قربانیان راه آزادی ملت کورد، محصول تمام رنجهایی است کە یک ملت در طول تاریخ خود بە دوش کشیدە است، رنجی کە در این مقطع و بە گونەای خاص در وی متبلور شد. تقابل میان رنج و لذت در وجود فرزاد از وی یک ابر انسان البتە نە یک ابر انسان نیچەای کە محصول همنشینی قدرت و لذت بود بلکە ابر انسانی کە در لحظەی مرگ بە قاتلانش میخندید و قدرت را با همە مکوناتش با نامش بە لرزە درآورد و ملتی را از نبود خودش بە سکوتی طولانی فروبرد.

نگاه فرزاد کمانگر نسبت بە مبارزە هیچگاه نگاهی سطحی و سیاستگونە نبودە است. با نگاهی بە دستنوشتەهای قبل از زندان وی میبینیم کە با غور در اندیشە و تحلیل مباحث فلسفی و مفاهیم کلان روبروست و بە جای صرف اندیشیدن با تکیە بر مناقشات مکتوب نوین سعی در یافتن ریشەهای اندیشە دارد و در این زمینە مقالاتی چند در تحلیل فلسفەی پیش سقراطی دارد و صرف نظر از حدود وفاقش بر شناخت کلام و اندیشەی پیشا فلسفە آنچە از نظر بندە مهم مینماید نگاه بە ریشەها و بازخوانی و بازنمایی مفاهیم هستی کاوانە میباشد، بە شیوەای کە این نوع نگاه در تمام زندگی وی جاری است، در ادای تعلیمش بە عنوان یک معلم دبستانی کە با ریشەهای یک اجتماع سروکار دارد و در جهت نشو و نمای این ریشەها بدور از هر گونە تعصب و ایدئولوژی تک بعدی و در راستای تعلیم و تربیت بر اساس اصول و حقوق صرف انسانی میکوشد. انسان محوری اخلاقی فرزاد یکی از برجستەترین شاخصەهای شخصیتی وی میباشد کە با یک تحلیل محتوای سادە از کلامش و نامەهای زندانش برای همە قابل لمس است، انسان بالاتر از هرچیز و حقوق انسانی نفی ناپذیرترین معانی. آزادی، امنیت و رفاه، مفاهیمی هستند کە در بخش اعظم نامەهای فرزاد در لابەلای روایتهای گاهن دراماتیکش دیدە میشود. مخاطب فرزاد تنها قاتلین و دشمنان زندگیش نیستند، بیشتر مخاطبین فرزاد کودکان برهنە و محروم، زنان رمیدە از عشق و از زیبایی و از زندگی، زندانیان عقیدتی و سیاسی دیگر و حتا زندانبانش میباشند اما چیزی کە برای همە مشترک است نگاه انسانی وی بە جایگاه هرکدام از این طیفهای مخاطبینش است و چیزی کە وی در همە جا سفت و سخت در مقابلش قد علم میکند و علیەاش برمیتابد قدرت است، قدرتی کە سعی بە استحالەی وی دارد.

فرزاد با همین کلامش از لای میلەهای زندان بە خانەهای همە راه یافت، در دفتر یادداشتهای همە نقش بست و صدایش بە دوورترین مکانهای ممکن از نظر سیاسی و حتا فرهنگی رسید و این پیچش صدا و نداهایش نهیبی بود بە معانی فراموش شدەی انسان و ارزشهای واقعی کە هر انسانی در هرکجای مکانی کە باشد میشناسد ولو اینکە از وی سلب شدە باشد.

اهمیت فرزاد بعد از اعدام کمتر از مقاطع پیشینش نیست چە بسا از بعضی جهات میتواند حضوری پررنگتر نیز داشتە باشد.

اعدام فرزاد کمانگر، برای اولین بار در بیش از 30 سال گذشتە باعث یک همبستگی کم نظیر شد کە بدنبال آن یک اعتصاب سراسری بە مدت بیش از یک ماه در کوردستان اتفاق افتاد و همزمان حرکات اعتراضی گستردەای در هر سە بخش دیگر کوردستان بە راه افتاد.

تا قبل از اعدام فرزاد کمانگر هیچ  اعدامی در ایران تا بە این حد انعکاس جهانی نداشتە و تا این اندازە در جوامع مختلف بازخورد نداشتە بود.

کمتر نهاد حقوق بشریی در اقصا نقاط جهان ماند کە بە بهانەی اعدام فرزاد کمانگر با مسئلەی کورد و اعدام زندانیان عقیدتی کورد و سرکوب ملی این ملت در ایران آشنا نشود و کمتر رسانەای ماند کە سعی بە پوشش این واقعە نکردە باشد.

در طول تاریخ جمهوری اسلامی هیچ شخصی بە اندازەی فرزاد کمانگر باعث ایجاد همنوایی ملل دیگر ایران با ملت کورد نشدە بود. اطمینانی را کە طی 30 سال زمامداری جمهوری اسلامی از طریق داستانپردازیهای تفرقە افکنانە و فرافکنی جنایتهایش از ملت کورد پیش ملل دیگر سلب شدە بود بار دیگر ایجاد شد بەگونەای کە نام فرزاد بە عنوان یک معلم کورد و دفاع از وی بە عنوان نماد معلم در تمام ایران بر زبان و قلم آنان کمتر از زبان و قلم کورد جاری نیست.

پس فرزاد توانستە است بسیاری از مرزهای ناممکن قبل از خود را بشکند و با نفوذ در ریشەها و با دواندن یک گفتمان انسان محور در وجود و کلامش بسیاری از حدود در بستە را باز کند.

نکتەای دیگر کە قصد دارم بە آن اشارە کنم بە وضعیت سیاسی امروز یعنی 2 سال بعد از اعدام فرزاد کمانگر مربوط میشود، وضعیتی کە از یک طرف جمهوری اسلامی در یک حضیض سیاسی دست و پا میزند و جناحهای سیاسی اپوزیسیون در کنفرانسها و نشستهای مختلف خود سعی بە نزدیکی و ایجاد همبستگی دارند و صد البتە آمیزش نگاههای مختلف ضد جمهوری اسلامی در بین طیفهای گوناگون مردمی داخل ایران چە طیفهای ملیتی و چە اجتماعی کە همە بەگونەای انزجار خود را از نظام حاکم نشان دادەاند.

بە باور بندە هر مبارزەای ضد دیکتاتوری نیازی مبرم بە یک نماد خاص و همە پذیر دارد.

در حد اقل یک سال گذشتە تلاشهای زیادی جهت بە هم نزدیکتر شدن جناحها و گروههای سیاسی اپوزیسیون وجود داشتە است کە تا بە حال متاسفانە نتیجەای آنچنانی نداشتە است کە صد البتە این بی انجامی بە عدم قبول خواستها و انتظارات طرفهای گفتگو از طرف یکدیگر میباشد و همیشە بهانەهایی برای ناپیوستگی این نیروها در میان بودە است. از یک طرف خواستهای ملت کورد است کە با مخالفتهای شدید روبرو میشود و از طرفی دیگر انتخاب شیوی اعلام حرکت جهت تغییر نظام  است مورد مناقشە قرار میگیرد. آنچە را کە مربوط بە کوردستان و طرفهای  کورد حاضر در گفتگوها است تا حدود زیادی بەخاطر عدم شناخت کافی از نوع مبارزەی ملت کورد کە بخشی از این عدم شناخت یا شاید بهتر است بگویم نبود  اطمینان بەخاطر عدم گذار کافی از تبلیغات و تاثیرات فرهنگی جمهوری اسلامی در شکل گیری زوایای دید جناحهای غیر کورد در مورد مطالبات این ملت میباشد و مناقشات جناحهای دیگر درگیر در این قضیە نیز در شدیدترین حالت خود در انتخاب متد ایجاد تغییر بە تفاهم نمیرسند. در هرحال مقصود در اینجا ارائەی راهکار برای پیشبرد گفتگوها نیست بلکە طرح یک پیشنهاد است کە آن نیز برجستە کردن یک نماد مبارزاتی مشترک میباشد کە تقریبا یک وفاق همگانی در مورد شایستگی این نماد در میان است، فرزاد کمانگر.

همچنان کە در بخشهای اولیەی این نوشتار اشارە کردم یکی از قدمهای بلندی کە میشود در جهت مضروب کردن ریشەهای این نظام برداشت ایجاد اختلال واقعی در بنیەهای اصلی آن میباشد کە در اینجا هم تغییر دادن یکی از یادبودهای رسمی منظور است و هم گذر از یک نماد منسوب بە نظام حاکم بە سوی یک نماد منسوب بە مردم علیە نظام. بر این باورم کە فرزاد کمانگر کە حامل پیامی انسانی بودە و شعار آزادیخواهیش برای چیزی جز ارتقای مکانت انسانی نبودە و قربانی شدنش هدفی جز ضدیت با آزادی انسان بر پیشینە نداشتە ظرفیت این سمبل اشتراکی مبارزە علیە دیکتاتوری را در میان مخالفین جمهوری اسلامی دارد و در این راستا پیشنهاد میکنم بە شیوەی جدی مورد بحث و مداقە قرار بگیرد.

فرزاد همیشە یک معلم میماند....



           
19 بهمن 1391برچسب:, :: 0:20
raza rashid"رضاسيدرشيد"

 

آدرس جديد :

http://www.fast2.blogsky.com



           
16 بهمن 1391برچسب:, :: 2:28
raza rashid"رضاسيدرشيد"

 

 
jar  248.73 KB   1.00 
 
 


           
16 بهمن 1391برچسب:, :: 2:28
raza rashid"رضاسيدرشيد"

 

 
jar  58.96 KB    1.00
 
 
 


           
16 بهمن 1391برچسب:, :: 2:28
raza rashid"رضاسيدرشيد"

 Star Sword

 

Star Sword  

 

 

File Size: 33 Mb
 
چند بازی دیگر در ادامه مطلب...
 


           
16 بهمن 1391برچسب:, :: 2:28
raza rashid"رضاسيدرشيد"

 Sky Track

 

Sky Track Download Free Game

  

File Size: 16 Mb


           
16 بهمن 1391برچسب:, :: 2:28
raza rashid"رضاسيدرشيد"
jar  478.01 KB  Games  1.00 
   


           
16 بهمن 1391برچسب:, :: 2:28
raza rashid"رضاسيدرشيد"

 

 
jar  1.49 MB  Games  1.05 
 
Download
 
 


           
16 بهمن 1391برچسب:, :: 2:28
raza rashid"رضاسيدرشيد"
Filesize 318.78 KB

Download to PC

Filesize 967.20 KB

Download to PC



           
16 بهمن 1391برچسب:, :: 2:28
raza rashid"رضاسيدرشيد"
thm  84.00 KB  Abstract  1.00 
 
 
 
 
 
thm  203.50 KB  Brand  1.00 
 


           
16 بهمن 1391برچسب:, :: 2:28
raza rashid"رضاسيدرشيد"
MicroSoft Office 2010

microsoft office2010


سرانجام بعد از انتظار فراوان ، نسخه کامل Office 2010 منتشر شد . هر چند شایعاتی در مورد انتشار غیرقانونی این بسته وجود دارد و اینکه زمان انتشار بسته اکنون نبوده با این حال ، پی سی لردز ، بسته کامل آفیس 2010 را همراه با لینک مستقیم دانلود برای تمام کاربران این مجموعه آماده ساخته است .
مجموعه های موجود در بسته دانلودی :
Word 2010
OUTLOOK 2010
Acces 2010
Excel 2010
PowerPoint 2010
OneNote 2010
Info path 2010
Publisher 2010
قسمت اول :Mb100
رمز :
RaubRitter



قسمت دوم :Mb100
رمز :
RaubRitter

قسمت سوم :Mb100
رمز :
RaubRitter

قسمت چهارم :Mb100
رمز :
RaubRitter

قسمت پنجم :Mb100
رمز :
RaubRitter

قسمت ششم :Mb100
رمز :
RaubRitter

قسمت هفتم :Mb100
رمز :
RaubRitter

قسمت هشتم :Mb40
رمز :
RaubRitter



           
16 بهمن 1391برچسب:, :: 2:28
raza rashid"رضاسيدرشيد"
درسته که یه روزی فراموش می کنی و یه روز دیگه فراموش می شی ولی اینو بدون فراموش شدگان هرگز فراموش کنندگان را فراموش نمی کنند

بزودی با عناوین ذیل نوشته خواهد شد:

۱- تعریف معلولیت

۲-معلولیت و حقوق بشر

۳-معلولیت و توسعه

۴-انواع معلولیت

۵-پیشگیری از معلولیت

۶- بازتوانی مبتنی بر جامعه و ...

علاقه مندان به وبلاگ جدید بنده با عنوان بلندهمتان(ژرف کاوی حقوق معلولین) به آدرس قید شده در ستون لینک این وبلاگ  مراجعه نمایند.

 



           
8 بهمن 1391برچسب:, :: 4:34
raza rashid"رضاسيدرشيد"

 

Principle 1. Population medicine physicians will maintain an honest and forthright relationship with patients and communities, providing services, interventions, and information that reflect the best available level of scientific evidence. When the evidence is ambiguous, population medicine physicians will attempt to articulate a clear understanding of the ambiguity as appropriate and feasible so that individuals, community representatives, and policymakers can make fully informed decisions.

In addressing population health concerns, physicians must be scrupulously honest about what is known about any particular situation at any given time. Early in public health emergencies, for example, uncertainty often is present about an emerging disease, its cause, or how to control it. The population medicine physician may be tempted to advocate a certain position on the basis of the physician's own perspective about balancing population anxiety with ambiguity, but that could preclude elected or appointed community decision-makers from developing fully informed policies and courses of action. Hence, ambiguity, when present, should be clearly articulated.

Principle 2. Population medicine physicians will respect the law. Where they believe a law to be unwise, they will actively work to modify it. Where they believe a new law is needed, they will work toward its creation.

Population medicine physicians often work hand-in-hand with lawmakers and administrators to implement healthcare programs. Sometimes they are placed in a position of having to comply with laws that are ill-advised for the public's health, a situation that can occur during public health emergencies. The population medicine physician needs to learn how to work within the legislative and regulatory environment, a competency that is rarely taught in typical clinical medicine residencies. That environment sets the stage for what is possible for a population medicine physician to do to protect the public's health. Therefore, it is incumbent upon a population medicine physician to initiate action to change, add, or abolish laws that inhibit optimal health practices or produce unjust results.

Principle 3. Population medicine physicians will work actively to identify and eliminate actual or potential conflicts of interest, commitments, or conscience ("conflicts") that may prohibit or limit their abilities to provide objective, effective, and efficient services for their populations or patients. Population medicine physicians will fully disclose such conflicts to the parties that may be affected.

Individual biases arise often in our lives. Frequently these biases arise out of financial interests, but they also may be a consequence of trying to maintain the integrity of our intellectual, emotional, and moral commitments. Hence, this principle requires disclosure not just of financial conflicts, but also of commitments and conscience that may inhibit the physician from providing objective advice for the population served.

Physicians often believe that they are immune to biases, that they can "put on their physician hats" and maintain a purely objective view of a problem and its solutions. They may feel that they can in some way disengage the bias side of their brains. This has been shown to be false and is even self-delusional.In this respect, physicians think and act no differently from others. They need to be particularly aware about allowing their biases to improperly influence their analyses and advice to communities or policy-makers.

Principle 4. Population medicine physicians will respect the privacy and dignity of individuals and maintain health information as confidential and private except as required by law.

Public and private institutions should be transparent in their decision-making processes when it involves information relevant to the health and welfare of patients and communities. Sunshine/open meeting laws should be respected. Unless it hinders the good-faith reporting of known risks to individuals or the public's health, population medicine physicians will respect the privacy of opinions expressed during the decision-making activities of organizations as well as intellectual property rights.

This principle reaffirms the necessity of individual privacy whenever possible. It also affirms the need for open and transparent public health-related deliberations and decision-making so that the populations affected will be able to see and trust the process and provide input where appropriate.

This principle also recognizes the need for individuals who practice population medicine to respect the rights to confidentiality of private organizations' deliberations and intellectual property. Yet the priority is clear: Such organizations' rights are secondary to the health of individuals and communities. Let us call this the "health priority," which this principle explicitly identifies as being higher than an organization's preference for confidentiality for financial or reputation purposes. For example, an occupational medicine physician working for a company that is polluting an aquifer that feeds into a community's water supplies would be obligated to disclose (or make sure the company discloses) the health hazards to the affected community.

This principle, like most of the others, does not detail how population medicine physicians (or their companies) must go about informing affected populations. But given the clear need for a competency in risk communication, population medicine physicians should counsel their companies to divulge information in a way that conforms with good risk-communication practices.

Principle 5. Population medicine physicians will respect international and national standards governing individual and population research. When the research rights and expectations of communities differ from those of individuals, population medicine physicians have the obligation to inform decision-makers.

Many population medicine physicians conduct community-based research. As with clinical research, good research practices are important, particularly being mindful of the ethical issues associated with respecting cultures as well as international research guidelines and ethical principles. Recognizing some of the nuances of interpretation and controversies surrounding various guidelines evolving from or defined in the Belmont Report the Declaration of Helsinki, and the Council for International Organizations of Medical Sciences, researchers should be in compliance with the substance of these documents and are responsible for ensuring that the organizations with which they work also are in compliance.

Principle 6. Population medicine physicians will strive to exhibit positive health behaviors and to be health role models for their communities and colleagues.

In the "practice what we preach" vein, this principle tries to align theory with practice (orthodoxy with orthopraxy). If population medicine physicians, who often espouse improved lifestyle choices in nutrition, exercise, avoidance of toxic substances, vaccinations, etc., are unable to comply with prevention advice, how can we expect individuals in the communities where we practice to do so?At the same time, physicians who comply with good prevention practices are known to counsel patients more frequently to conform with healthy lifestyles.

This was perhaps the most controversial of the principles proposed by the committee that developed the code of ethics. As originally proposed, this principle was more forceful:

Population medicine physicians will [incorporate/display] positive health attributes so as to be health role models for their communities and colleagues.

Some physicians worried that if they were overweight or occasionally smoked a cigarette, they would be out of compliance with the Code. That was not the intent; hence we changed the wording. Furthermore, competencies for prescribing good lifestyle behaviors for patients and populations are important for clinicians.

Principle 7. Consistent with their personal circumstances, population medicine physicians have an obligation to serve as necessary in the face of population health threats, even when inherent personal risk exists.

During the outbreaks of severe acute respiratory syndrome (SARS) in Canada, China, and elsewhere in 2003, concern was considerable about healthcare professionals withdrawing from care of patients because they were worried about personal risk. This did not materialize to a worrisome level despite some colleagues contracting the disease. The question was hotly debated afterwards: What is the level of risk to which physicians must subject themselves? Those who practice population medicine must recognize that emergency public health circumstances could arise in which they will need to take on a higher level of risk than during normal practice. Whereas the area of contagious disease has been the primary controversial concern, other public health disasters are just as relevant, such as earthquakes, terrorist attacks, and hurricanes.

Meanwhile, the ACPM Code recognizes that some circumstances may permit physicians to relieve themselves of this special obligation, as has been recognized by spiritual care advisers as well. Such justifiable limits on the duty to care may include the need for an individual physician to care for his or her own children or elderly parents (assuming he or she is the sole caregiver), or a pregnant physician needing to safeguard her fetus from exposure. Generally not justifiable for withdrawal from care participation is the individual physician's heightened level of risk, except to the extent that such risk would place the physician at significant risk for death or disability.

Principle 8. Where population medicine physicians identify areas of injustice in healthcare and public health, they will work toward resolving such injustices.

Such injustices can be related to the way groups or individuals are treated with respect and kindness, finite resource distribution, attribution of cause and effect (for example, with Chinese populations related to SARS or influenza), ease of provision of services, and choice of priorities given to studying problems or assessing needs.

Charter on Medical Professionalism

Several of the principles for practicing population medicine have evolved from the Medical Professionalism Project, which also is incorporated into the ACPM Code of Ethics. These principles are called "a set of professional responsibilities" in the charter and are primarily clinically oriented. One of these responsibilities is the principle of openness and honesty, as mentioned above in Principle 1. Others, modified in some circumstances to reflect the uniqueness of population medicine practice, were teased out from broader professionalism principles. They include the following:

Principle 9. Population medicine physicians will not discriminate against individuals or groups except where scientifically valid distinctions require different approaches to reducing morbidity and mortality.

Banning discrimination (making decisions on the basis of relevant patient characteristics) would be nonsensical in medicine. Often, patient or population characteristics are relevant to courses of action. For example, we discriminate on age and sex when we recommend mammography screening only for women 50-74 years of age. Although some would disagree with the exact age requirements (some say ages 40-74 years), all would agree that some age discrimination is appropriate. We use high-risk justifications for most screening and preventive treatments (eg, use of emtricitabine-tenofovir to prevent transmission of HIV). Hence, the Code of Ethics permits discrimination when it can be justified scientifically.

Cornerstones of Being a Professional

The final 3 principles derived from the Charter are components of the practice of any profession: maintaining competence, recognizing limitations, and monitoring to ensure self-regulation of the quality and integrity of our colleagues.

Principle 10. Population medicine physicians will be committed to professional competence through means of lifelong learning and skills development and maintaining such skills and competencies in the areas of their scopes of practice.

Principle 11. Population medicine physicians will identify limitations in their own skills and competencies and collaborate with other providers to strengthen the full-service capability for the health and welfare of individuals and populations for whom they provide services.

Principle 12. Population medicine physicians have an affirmative duty to monitor ethical behavior and competency of their fellow population medicine physicians and others who practice population medicine, and to report to ACPM or another appropriate governing body any unethical or incompetent behavior.



           
8 بهمن 1391برچسب:, :: 4:34
raza rashid"رضاسيدرشيد"

ضمن بررسی اجمالی مهمترین شاخصهای زیج حیاتی شهرستان-به ویژه جمعیت روستائی-در سال 1390 و مقایسه آن با شاخصهای سالهای قبل و نیز مقادیر جهانی در سرفصلهای معتنابه ، نتایج مهم و راهکارهای عملیاتی به شرح ذیل قابل ارائه می باشد:

1-رشد جمعیت: به نظر میرسد خدمات ارائه شده در حوزه تنظیم خانواده در چند دهه اخیر رشد طبیعی جمعیت روستائی شهرستان را در حد معقول و مطلوب نگه داشته است. اگرچه محاسبه شاخص رشد طبیعی جمعیت بدون محاسبه رشد کلی جمعیت که به مهاجرتها نیز نظر دارد- نظام سلامت را در سیاستگذاریهای زیربنائی چندان کمک نمی کند اما بدیهیست ارزیابی دستاوردهای تنظیم خانواده و نیز مساعی منجر به افزایش امید به زندگی با دانستن مقادیر خام تولد و مرگ و محاسبه رشد طبیعی جمعیت میسر می باشد.

 

2-تنظیم خانواده: اگرچه شاخص درصد پوشش روشهای مطمئن پیشگیری از بارداری به ویژه در جمعیت روستائی شهرستان در حد مطلوب می باشد اما هنوز از متوسط کشوری کمتر می باشد. از طرفی علیرغم ارائه خدمات بهداشتی فعال به جمعیت روستائی هنوز درصدی از مزدوجین تحت پوشش برنامه تنظیم خانواده قرار ندارند. نیز مشارکت مردان به ویژه در استفاده از شیوه های ترمینال پیشگیری از بارداری هنوز کمرنگ می باشد.لذا به نظر می رسد ارتقاء شاخصهای تنظیم خانواده به آموزشهای وسیعتر و استمرار تامین همه نیازمندیهای این حوزه وابسته می باشد.

 

3-بهداشت باروری و سلامت تولیدمثل: بالا بودن برخی شاخصها نظیر باروری اختصاصی نوجوانان (به ویژه در برخی دهستان های این شهرستان مثل بیشه سر)که شاید منجر به تولد نوزادان نارس و ناهنجار می شود نیاز به توجه بیشتری دارد. از طرفی همگام با سیاستهای کشوری دال بر ارتقاء سلامت مادران و نیز اجرای برنامه پزشک خانواده روستائی، به نظر می رسد با انجام دقیق مراقبتهای پری ناتال و انجام زایمان ایمن مرگ مادر در جمعیت روستائی شهرستان همچنان در حد صفر باقی بماند.

 

4-بقای کودکان: با توجه به اینکه بیشتر موارد مرگ کودکان در دوره نوزادی و به علت نارسی اتفاق می افتد به نظر می رسد ضمن ریشه یابی و رفع علل زایمان زودرس با ارتقاء مراقبتهای ویژه نوزادی و تجهیز بیمارستان ها به بخش های مجهز به مراقبتهای ویژه نوزادان از شاخص مرگ نوزادان و به تبع آن شاخص مرگ کودکان زیر یکسال و زیر پنجسال کاست و بقای کودکان را در حد مطلوب نگه داشت.

 

5-نظام ثبت علل مرگ: نظر به اهمیت آگاهی از علل اصلی مرگ و میر در همه رده های سنی در طراحی برنامه های بهداشتی و درمانی ضروریست ضمن بازبینی نظام ثبت مرگ فعلی از کلی نگری پرهیز نموده و علت دقیق مرگ ریشه یابی و ثبت گردد.



           
8 بهمن 1391برچسب:, :: 4:34
raza rashid"رضاسيدرشيد"
درباره وبلاگ


وچه ساده با گریستن خویش زاده می شویم و چه ساده با گریستن دیگران از دنیا می رویم و میان این دو سادگی معمایی میسازیم به نام زندگی"رضاسيدرشيد"
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سولاكانsoolakan و آدرس soolakan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.