خیلی دور خیلی نزدیک
 
kurdland
روستاى سولاکان دردامنه كوه 2835متري عبدالرزاق باآب وهوايي كوهستاني وطبيعتي زيبا ومردماني ازتبارفرهنگ وادب واكثراتحصيل كرده باحدود120نفردارندگان تحصيلات عالي وحدود13وبلاگ نويس ويك وبسايت رسمي يكي ازنادرترين روستاهاي ادبي وفرهنگي ايران وكردستان ميباشدوحدودات روستاازگنجيه زيويه تانزديكيهاي غاركرفتوكه هردوضلع اين روستاوغارهاي زيرزمينان درامتداداين اضلاع وآثارباقيمانده ازقلعه هاي باستاني ازوجودتمدني عظيم حکايت دارد

به نام خدای محبت

خیلی دور خیلی نزدیک

سال ها قبل وقتی که هنوز مصادیق علم بشری آن قدر وارد زندگی افراد نشده بود را یادتان هست ، آن زمانی که هنوز وسایلی مثل موبایل ، کامپیوتر ، اینترنت و امثالهم این قدر وارد زندگی ما نشده بود.

با گذشت زمان وسایلی این چنینی کم کم جای خود را در میان افراد جامعه باز کردند، وسایلی که هدف اصلی از ساخت آنها نزدیکی هرچه بیشتر افراد به هم بوده است . برای این که افراد با وجود بعد مسافت احساس صمیمیت و نزدیکی به یکدیگر داشته باشند .

اما اما معلوم نیست با وجود همه این چیز ها چرا مردم در این عصر از هم این قدر دور شده اند ، چرا فقط گاهی در غم ها ی هم در کنار هم قرار می گیرند و نهایت آن هم نوشتن پارچه ای به عنوان تسلیت است. چرا آن همه مهر و محبت قدیم ازمیان رفته و مردم محدود شده اند به یک سری شادی های کاذب چرا حالا که در هشت سال اخیر علم بشر دوبرار حجم قبلی خود شده محبت بین افراد به مراتب کم تر از نصف دوران قبل شده

روزگار دقیقا مثل این شده که ما خودمان را زیر خروارها از وسایل پیشرفته مدفون کرده ایم

درست مانند این که هرکسی کوهی از وسایلی همچون کامپیوتر و موبایل ساخته و از زیر آنها با دوستان خود ارتباط برقرار می کنددر حالی که این ها همه در فاصله های نیم متری یکدیگرند.

چرا روزگار به گونه گردیده است که مردمی که سالها با عشق و محبت در کنار هم زندگی می کردند و برای هم جان فدا می کردند.حالا برای مسائل بی ارزشی مثل یک پاکت شیر و چند لیتر بنزین اضافه تر به جان هم می افتند و جان از یکدیگر می گیرند .

راستی چرا این ابداعات که برای نزدیک کردن مردم دور از هم ساخته شده اند ، باعث دوری مردم نزدیک شده اند.

و آیا واقعا اجتماع بزرگ انسان ها با این وسایل خیلی به هم نزدیک شده اند یا خیلی از هم دور.

 

نویسنده:FMIPARSI

نظرتون برام خیلی مهمه

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



           
17 آذر 1391برچسب:, :: 4:59
raza rashid"رضاسيدرشيد"

درباره وبلاگ


وچه ساده با گریستن خویش زاده می شویم و چه ساده با گریستن دیگران از دنیا می رویم و میان این دو سادگی معمایی میسازیم به نام زندگی"رضاسيدرشيد"
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سولاكانsoolakan و آدرس soolakan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.